جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۸
 |  21/ دی/ 1396 - 12:58
  |   نظرات: بدون نظر
59 بازدید بازدید

حل معضل بیکاری از بازگشت مجدد زندانیان به زندان جلوگیری می کند


به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا رضوانی روز پنجشنبه در جلسه افتتاح انجمن حمایت از زندانیان شهرستان های آزادشهر و رامیان در آزادشهر افزود: از بین ۲۰۰ زندانی آزاد شده که تسهیلات مالی برای ایجاد اشتغال دریافت کردند تنها یک فرد به زندان بازگشت و نشان می دهد که اگر بتوانیم معضل اشتغال این دسته از افراد را حل کنیم، برگشت دوباره آنها به زندان را شاهد نخواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: بخشی از وظیفه سازمان زندان ها در قبال خانواده فرد زندانی است و حتی زندانیانی که پس از تحمل حبس آزاد می شوند به تناسب توانایی های وی با برگزاری کلاس های مهارت های زندگی، ترک اعتیاد و نیز اعطای تسهیلات برای ایجاد اشتغال، تحت پوشش قرار می گیرند.
رضوانی افزود: برخی تشکل ها و ادارات دولتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره بهزیستی، اداره کار و رفاه اجتماعی جزو اداراتی هستند که برای رفع برخی مشکلات، توانایی کمک به سازمان زندان ها را دارند.
مدیرکل زندان های استان گلستان با اشاره به برخی کمبودهای قانونی گفت: یکی از حلقه های مفقوده در این عرصه نبود قوانین مناسب برای حمایت از زندانیان است و لازم است قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی با همکاری هم قوانینی برای الزام حمایت از افراد زندانی و خانواده های آنان تدوین نمایند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آثار سوء زندانی شدن یک فرد بیشتر از آنچه که بر روی خودش باشد، به خانواده او بر می گردد زیرا آنها در سطح جامعه منزوی شده و توان حضور مناسب در اجتماع را ندارند و این موضوع حتی بر ازدواج فرزندان یک زندانی نیز تاثیرگذار است.
رضوانی گفت: این آثار سوء، بعضا تا حدی زیاد می شود که در نگاه گزینشی نیز افرادی که عضوی از خانواده خود را در زندان دارند با داشتن تمام محسنات، از نعمت داشتن شغل مناسب محروم می شوند.
وی با اشاره به کمبودهای فرهنگی در خانواده های زندانیان گفت: در این خانواده ها، مادر به عنوان سرپرست مجبور به کارکردن برای امرار معاش است و فرزندان، کسی را بالای سر خود نمی بینند و این موضوع می تواند بحران فرهنگی در خانواده ایجاد نماید.
مدیرکل زندان های استان گلستان افزود: به دلیل مشکلات و کمبودهای اقتصادی، برخی از فرزندان خانواده های زندانیان حتی از تحصیل هم محروم هستند.
به گفته رضوانی تاکنون انجمن حمایت از زندانیان شهرستان گنبدکاووس فعالیت خود را معطوف به دو شهرستان آزادشهر و رامیان نیز کرده بود که با ایجاد این انجمن در آزادشهر با همکاری خیرین و مسئولان دو شهرستان مذکور، مباحث حمایتی بالغ بر ۴۰۰ زندانی حوزه قضایی آزادشهر و رامیان بر عهده هیات مدیره و افراد حاضر در این انجمن خواهد بود.
به گزارش ایرنا در ادامه این نشست و با حضور مدیرکل زندن های استان گلستان، فرماندار شهرستان آزادشهر و برخی از خیرین و مسئولان شهرستان های آزادشهر و رامیان، دفتر انجمن حمایت از زندانیان این دو شهرستان در مجتمع مروارید آزادشهر افتتاح شد.
شهرستان های آزادشهر و رامیان با حدود ۱۸۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان و در جوار هم واقع هستند.
۹۴۳۳/۱۸۶۰
خبرنگار علی اصغر قزل سفلو ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 6508 بازدید

بازدید دیروز: 14175 بازدید

بازدید کل : 1735547 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر