پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۶
 |  21/ دی/ 1396 - 12:03
  |   نظرات: بدون نظر
41 بازدید بازدید

تامین اعتبار برای تملک زمین های بافت فرسوده بجنورد پیگیری می شود


یزدان عنبری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تامین این میزان اعتبار به منظور تملک، ارزیابی و بازگشایی معابر محدوده طرح مداخله بافت فرسوده بجنورد برای سال آتی پیشنهاد و درخواست شده است که امید می رود به نتیجه برسد.
وی افزود: پیش از این ۷۰ میلیارد ریال برای تملک، ارزیابی و بازگشایی معابر بافت فرسوده استان اختصاص یافت.
وی اظهار کرد: اکنون طرح مداخله در بافت فرسوده ۵٫۳ هکتار وسعت دارد که بخشی از زمین ها تملک شده و تملک باقی زمین ها نیز در دست پیگیری است.

* ۴۸۲ هکتار بافت فرسوده در شهرها
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی افزود: اجرای طرح های نوسازی و احیای بافت فرسوده در پنج شهر استان شامل بجنورد، شیروان، اسفراین، گرمه و جاجرم مصوب شده است که بافت فرسوده در این شهرها ۴۸۲ هکتار وسعت دارد.
وی با اشاره به اینکه بجنورد بیشترین وسعت بافت فرسوده را در شهرهای خراسان شمالی دارد تصریح کرد: از وسعت سه هزار هکتاری بجنورد، ۱۵۴ هکتار در بافت فرسوده است که ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر در آن سکونت دارند.
وی با بیان اینکه اکنون طرح مداخله در بافت فرسوده شهری در ۲ شهر بجنورد و شیروان در حال اجرا است افزود: در شهر بجنورد، پروژه ارمغان به عنوان پروژه الگویی دولت در وسعت هشت هکتار در طرح اولیه پیگیری شد که بعدها طرح ارمغان کوچک شد و وسعت محدود طرح مداخله از هشت هکتار به ۵٫۳ هکتار کاهش یافت.

* طرح احیای بافت فرسوده خوب اجرا نشد
عنبری با بیان اینکه اجرای طرح احیا و نوسازی بافت فرسوده شهری در استان به خوبی پیش نرفته است اظهار کرد: طرح احیای بافت فرسوده، آنگونه که مدنظر بود قابل اجر نبود و به نظر می رسد کار کارشناسی خوبی انجام نشد.
وی اظهار کرد: هدف از احیا و نوسازی بافت فرسوده شهری، ارتقای سطح زندگی مردم است اما کار کارشناسی خوب و مناسبی در دولت گذشته انجام نشد.
وی با بیان اینکه اکنون مسئولان استان به جد پیگیر هستند که مشکلات حل شود تصریح کرد: سقف تسهیلات به ازای هر واحد مسکونی که در بافت فرسوده اجرا می شود در شهر بجنورد ۴۰۰ میلیون ریال و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون ریال است.
عنبری گفت: تا کنون ۷۳۳ متقاضی دریافت تسهیلات بافت فرسوده به بانک معرفی شده اند و از این تعداد ۵۵۶ فقره پرونده منجر به عقد قرارداد شده است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: وسعت بافت فرسوده مصوب در پنج شهر استان شامل شهرهای بجنورد، شیروان، اسفراین، گرمه و جاجرم ۴۸۲ هکتار است که ۱۵۴ هکتار در بجنورد، ۱۲۰ هکتار در شیروان، ۱۱۰ هکتار در اسفراین، ۷۸ هکتار در جاجرم و ۱۹ هکتار در گرمه است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
۷۱۸۵ / ۶۰۴۲ خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13528 بازدید

بازدید دیروز: 17432 بازدید

بازدید کل : 1728392 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر