جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۱۸
 |  20/ دی/ 1396 - 3:02
  |   نظرات: بدون نظر
53 بازدید بازدید

کارفرمایان به انجام تعهدات خود در برابر کارگران متعهد باشند


به گزارش ایرنا، مجید کاکی روز چهارشنبه در دومین نشست کمیسیون رصد مشکلات کارگری اظهار کرد: وظیفه مدیران دفاع از حقوق همه کارگران است و همه در برابر صیانت از جامعه کارگری مسئولیم، از این رو همکاری و هماهنگی دستگاه های مرتبط می تواند مسیر را برای حل و فصل مشکلات جامعه کارگری هموار سازد.
وی افزود: رصد کردن مسائل و مشکلات جامعه کارگری باید در دستور کار قرار گیرد و با توجه به پایان سال مدیران و کارفرمایان باید نسبت به پرداخت حقوق و مطالبات کارگران اقدام کنند.
کاکی یادآور شد: بیشتر مشکلات کارگران پرداخت نشدن حقوق و مزایا، منعقد نشدن قرارداد کار قانونی، پرداخت نشدن حق بیمه، رعایت نکردن نکات ایمنی و تسویه حساب کامل و تعیین تکلیف کارگران در شرکت های پیمانکاری است.
وی به مشکلات و حقوق معوقه کارگران پتروشیمی، سد گلال و شرکت گاز اشاره کرد و گفت: پرداخت نشدن حقوق و مزایای کارگران این دستگاه ها باید بلافاصله مورد بررسی قرار گیرد چرا که باعث ایجاد آسیب های اقتصادی، روحی و روانی به این قشر شده است.
کاکی افزود: با توجه به نزدیک شدن پایان سال پرداخت نشدن بموقع مطالبات کارگران باعث ایجاد نارضایتی و تجمع این افراد می شود.
وی با بیان اینکه تبعیت از قانون در همه کارها باید لحاظ شود، گفت: پرداخت حقوق و مزایای کارگران باید در دستور کار قرار گیرد و امیدواریم به زودی وضعیت آنها مشخص و با مساعدت و پیگیری های مسئولان این مهم تحقق یابد.
وی یادآور شد: شرکت پتروشیمی ایلام تاکنون به تعهدات خود در قبال پرداخت بموقع حقوق و مزایای کارگران عمل نکرده و با وجود تاکید بر حضور آنها در نشست های مربوطه حضور نداشته و تاکنون هیچ گزارشی در این زمینه ارائه نکرده اند، همکاری نکردن و پاسخگو نبودن این شرکت در حال پیگیری است و کارگران مطمئن باشند به مطالبات خود خواهند رسید.
وی یکی دیگر از مشکلات بوجود آمده بین کارگران و کارفرمایان را اطلاع نداشتن دقیق از تعهدات خود دانست و گفت: بسیاری از قوانین کار در قرارداد بین کارگر و کارفرما لحاظ نشده و همین موضوع باعث ایجاد مشکلات و نارضایتی ها می شود.
کاکی در خصوص مشکلات شرکت گاز در زمینه پایه سنواتی کارگران نیز گفت: قرار است در خصوص پایه سنوات کارگران یک جلسه تخصصی استانی با حضور دیوان محاسبات، بازرسی، پالایشگاه و شرکت گاز با نظارت اداره کار تشکیل شود و مشکل پایه سنواتی کارگران مورد بررسی قرار گیرد.
وی در خصوص مشکلات سد گلال نیز افزود: مشکل بوجود آمده در این زمینه یک اختلاف نظر ببین پیمانکار فرعی و پیمانکار اصلی و شرکت آب منطقه ای است و باید نماینده این پیمانکارها و نماینده امور آب اسناد ارائه شده در این زمینه را بررسی و مقصر اصلی مشخص شود.
معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ایلام یادآور شد: با توجه به نزدیک شدن به پایان سال اداره کار موظف است بصورت هفتگی از دستگاه های مرتبط با جامعه کارگری بازدید و مشکلات آنها بصورت تخصصی رفع شود که در پایان سال با هجمه ای از اعتراضات مواجه نشویم.
تعداد کل کارگران بیمه شده تامین اجتماعی استان ایلام ۱۰۲ هزار نفر، کارگران مشمول قانون کار ۶۷ هزار و ۷۱ نفر، تعداد کارگاه های استان ۶ هزار و ۶۷۹ عدد و کارگران بیکار شده در سال جاری ۷۹۱ نفر است.
خبرنگار: لیلی خاکی ** انتشاردهنده: حسن کهزادیان
۷۱۸۰/۶۱۱۹

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12352 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1980740 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر