جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۷
 |  20/ دی/ 1396 - 3:38
  |   نظرات: بدون نظر
43 بازدید بازدید

نام نویسی ۱۵ هزار نفر به‌عنوان همیار ستاد صبر قوه قضائیه


به گزارش ایرنا، امید محبی روز چهارشنبه در همایش ستاد صبر در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: فلسفه تشکیل و کارکرد اساسی این ستاد با توجه به نوپا بودن آن بر سه شاخص و رویکرد مهم شامل استفاده از ظرفیت رسانه‌ای و فضای مجازی، توسعه فرهنگی و اجتماعی و آموزش استوار است.
وی عنوان کرد: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ «صبر، بخشایش و رضایت» در جامعه و افزایش رویکرد صلح و سازش از جمله کارکردهای این ستاد و کمیته‌های ۱۵ گانه آن در استان‌هاست.
وی تصریح کرد: هم اینک نیز در بالای ۹۰ درصد استان‌ها این ستاد راه اندازی و یا همایش‌های استانی در راستای ترویج آن با حضور معتمدان، ریش سفیدان، مسئولان و متولیان امر برگزار شده است.
محبی با اشاره به تشکیل همیاران و سفیران صبر در کشور نیز گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به آدرس سایت صبر به‌عنوان همیار عضو این ستاد در استان‌های مختلف شوند.
دبیر ستاد صبر معاونت فرهنگی قوه قضائیه گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای توسعه فرهنگ صبر، کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم و کمک به ترویج سنت حسنه بخشش است.
محبی با بیان اینکه پایین بودن آستانه تحمل در جامعه عامل بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها و نزاع‌های فردی و جمعی در کشور است، گفت: پرونده‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد که با کمترین کنش اجتماعی به نزاع و حتی قتل منجر شده است.
وی یکی از راهکارهای اساسی در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ و سنت حسنه صبر به‌عنوان یکی از پیش نیازهای مهم در جلوگیری از بروز ناهنجاری‌ها را تعامل و همکاری بیش از پیش نهادها و دستگاه‌های متولی فرهنگی و اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد دانست.
دبیر ستاد صبر معاونت فرهنگی قوه قضائیه گفت: کارکرد و رسالت این ستاد فرا قوه‌ای است و با تأکید رهبر فرزانه انقلاب هر نهاد و سازمانی باید نقش محوری و تعیین کننده خود را در احیا و نهادینه سازی این فرهنگ ایفا کند.
محبی نقش محوری رسانه‌ها و تشکیل کمیته رسانه‌ای در همه استان‌ها را یادآور شد و افزود: همیاران این ستاد با راه انداختن پویش‌های اجتماعی در فضای مجازی می‌توانند برخی نکات ظریف اخلاقی و رفتاری از بروز خشونت‌های کلامی جلوگیری و آستانه تحمل و صبر افراد در کنش‌های اجتماعی در جامعه را بالا ببرند.
وی افزود: علاقه‌مندان به همکاری با این ستاد می‌توانند با مراجعه به سامانه این ستاد به نشانی www.sabr.ir نام‌نویسی کرده و یا برای آزادی زندانیان و کمک‌های معنوی و مالی خود اقدام کنند.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: سید ولی موسوی
۳۰۱۶/۶۱۱۰

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10588 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1978976 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر