جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۱
 |  20/ دی/ 1396 - 4:22
  |   نظرات: بدون نظر
80 بازدید بازدید

معاون وزیر دادگستری:ترویج حقوق شهروندی موجب کاهش فساد در جامعه می شود


به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، محمود عباسی روز چهارشنبه با حضور در ایرنا، با تبریک انتصاب سید ضیاء هاشمی به سمت مدیرعاملی خبرگزاری جمهوری اسلامی، این مطلب را اعلام کرد.
معاون وزیر دادگستری با تاکید بر نقش رسانه ها در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش تعداد پرونده های قضایی، اظهارکرد: ترویج حقوق شهروندی می تواند موجب کاهش فساد در جامعه شود چون مردم اگر حق خود را به خوبی بشناسند می توانند در کاهش فساد موثر باشند.
عباسی در باره منشور حقوق شهروندی گفت: با ابلاغ منشور از سوی رئیس جمهور، کارهایی در کشور انجام شد اما رسانه ها وجه رابط و واسط و حلقه پیوند بین مردم و حکومت، می توانند مانع از انتشار اخبار ناسره و به دنبال آن پیامد نامناسب برای جامعه شوند.
وی با تاکید بر اخلاق مطبوعاتی، ادامه داد: در زمینه های اخلاق مطبوعاتی و حقوق مطبوعاتی می توان کارهای مشترک پژوهشی، آموزشی و خبری حتی در سطح بین الملل انجام داد.
معاون وزیر دادگستری با بیان اهتمام دولت در تحقق حقوق شهروندی، اظهارکرد: در دولت تدبیر و امید برای نخستین بار معاونت حقوق بشر در وزارت دادگستری تشکیل شد و شاهد ابلاغ منشور حقوق شهروندی بوده ایم که ابلاغ این منشور مورد استقبال در داخل و خارج قرار گرفت.
وی ادامه داد: رئیس جمهور در سالروز رونمایی از منشور حقوق شهروندی با به خط کردن وزرا و خواستن گزارش از آنان، درحقیقت خود را متعهد به پاسخگویی دانسته و این به معنای حرکت رو به جلو است.
عباسی که دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک هم است، درباره مسائل هویتی کودکان کار گفت: بسیاری با دادن آمارهای ضد و نقیض به دنبال یافتن هویت برای کودکان کار هستند درحالی که نخست باید روی ساماندهی و رهایی آنان از این وضعیت تاکید شود و سپس در دل انجام این کار، هویت برای آنان مشخص شود.
وی همچنین از برگزاری جشنواره حقوق شهروندی و جشنواره حقوق کودک با عنوان «سلام» در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: در جشنواره سلام کتاب، فیلم، عکس، رسانه برتر معرفی می شود و همچنین برای سه فیلم جشنواره فجر با موضوع حقوق شهروندی و کودک ، وزارت دادگستری جایزه ویژه درنظر گرفته است.
اجتمام** ۷۳۲۹ **۱۵۶۹
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد **انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11304 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1979692 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر