جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۷
 |  20/ دی/ 1396 - 5:08
  |   نظرات: بدون نظر
92 بازدید بازدید

رئیس کل دادگستری فارس: دستگیرشدگان ناآرامی های استان تعیین تکلیف شدند


به گزارش ایرنا، علی القاصی روز چهارشنبه در حاشیه نشست سراسری بانک اطلاعات هویتی و ژنتیکی ایران در جمع خبرنگاران بدون اشاره به آمار دستگیر شدگان در این ناآرامی ها افزود: هم اینک هیچ فردی را سراغ نداریم که در ناآرامی های اخیر در فارس دستگیر شده باشد اما تعیین تکلیف نشده باشد.
وی اظهار کرد: دستگیرشدگان از روز دستگیری با خانواده های خود در تماس بوده اند.
رئیس کل دادگستری فارس در ادامه گفت: افرادی که نقش اصلی و تعیین کننده در دعوت به ناآرامی نداشتند از روز نخست شناسایی، تفکیک و با ضمانت جزئی آزاد شدند.
وی افزود: این افراد تحت تاثیر فضا قرار گرفته و در تجمع ها حضور یافته بودند؛ نگاه ما در برخورد با این افراد سخت گیرانه نخواهد بود.
القاصی گفت: حساب افرادی که صحنه گردان این ناآرامی ها بودند و با مدیریت کانال در شبکه های اجتماعی مردم را به ناآرامی دعوت می کردند، از مردم جدا است.
وی اظهار کرد: این افراد امنیت مردم و جامعه را مخدوش کرده اند و از این رو، پرونده آنها خارج از نوبت و با تعیین قاضی های ویژه در حال رسیدگی است.
رئیس کل دادگستری استان فارس بیان کرد:به عنوان مثال، پرونده فردی که در ناآرامی های اخیر دستگیر شده که مامور انتظامی را ضرب و شتم کرده و دست مامور ناجا را شکسته و یا فرد دیگری که با سرویس اطلاعاتی بیگانگان در خارج کشور مرتبط بوده و نقشه آنها را پیاده کرده است، با قاطعیت و در چارچوب قانون بررسی می شود.
پیش از این معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس به خبرنگار ایرنا گفته بود: در جریان ناآرامی های اخیر شاهد اقدامات تخریبی و وارد آمدن خسارت در استان نبودیم.
هادی پژوهش جهرمی یکشنبه افزود: در شهرها و مناطقی هم که تجمع هایی شکل می گرفت تعداد تجمع کنندگان به هزار نفر هم نمی رسید.
وی ادامه داد: در مجموع می توان گفت که در استان فارس نسبت به دیگر مناطق کشور وضعیت متعادل تری حاکم بود.
معاون سیاسی،امنیتی واجتماعی استانداری فارس ضمن قدردانی ازتلاش های نیروهای انتظامی و امنیتی در جریان این ناآرامی ها اضافه کرد: نیروهای انتظامی و امنیتی در جریان این ناآرامی ها با آرامش و سعه صدر بسیار بالا با تجمع کنندگان برخورد کردند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری دهم دی ماه جاری در نشست هیات دولت در مورد وقایع اخیر اظهار داشت: طبق قانون اساسی و حقوق شهروندی، مردم در بیان انتقادات و حتی اعتراض‌شان کاملا آزاد هستند، اما در عین حال باید توجه کنیم که نحوه انتقاد و اعتراض باید به گونه‌ای باشد که پایان آن منتهی به بهتر شدن شرایط کشور و زندگی مردم شود.
مردم شیراز و دیگر مناطق استان فارس و کشور چهارشنبه و پنجشنبه (۱۳ و ۱۴ دی ماه جاری) در محکومیت ناآرامی های اخیر و دخالت بیگانگان در امور داخلی ایران و همچنین دفاع از اقتدار و امنیت کشور راهپیمایی کردند.
۹۸۷۳/ ۲۰۲۷
خبرنگار: محمدامین افشارپور ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12901 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1981289 بازدید

افراد آنلاین: 5 نفر