جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۸
 |  20/ دی/ 1396 - 5:20
  |   نظرات: بدون نظر
35 بازدید بازدید

خبرگزاری جمهوری اسلامی خود را موظف به ارتقای اعتماد اجتماعی می داند


به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، سیدضیا هاشمی روز چهارشنبه در دیدار محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری، ابراز امیدواری کرد که ایرنا در جهت ترویج و ارتقای حقوق شهروندی، موفق عمل کند.
مدیرعامل ایرنا اظهارکرد: این رسانه ملی خود را موظف می داند در جهت ارتقای اعتماد اجتماعی تاثیرگذار باشد؛ چون اگر اعتماد اجتماعی ارتقا یابد، بسیاری از هزینه ها و چالش های جامعه کنترل می شود.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی خطاب به معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت: از این به بعد ما را در کنار خود خواهید دید و این خبرگزاری از بخش آموزش و ارتقای توان اصحاب رسانه در بحث حقوق بشر و حقوق شهروندی استقبال می کند.
وی ، خبرنگاران را جمعیتی با ذهن نقاد و جستجوگر دانست و افزود: خبرنگاران می توانند با ارتقای دانش خود در حوزه های مختلف کاری، به ارتقای جایگاه رسانه کمک کنند و این موجب اعتلای فرهنگی در کشور می شود.
هاشمی با بیان اینکه ایرنا رسانه دولت – ملت است، گفت: بسی جای خوشحالی است اگر بتوانیم در جهت انعکاس شایسته مسائل کمک کنیم و در مسیر تحقق حقوق شهروندی تاثیرگذار باشیم. ما هم وظیفه خود می دانیم در کنار شما، دادگستر باشیم چون رسانه ها بطور ذاتی عدالت طلب هستند و خود را موظف به ترویج عدالت می دانند.
معاون وزیر دادگستری نیز در این دیدار با تاکید بر نقش رسانه ها در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش تعداد پرونده های قضایی، اظهارکرد: ترویج حقوق شهروندی می تواند موجب کاهش فساد در جامعه شود چون مردم اگر حق خود را به خوبی بشناسند، می توانند در کاهش فساد موثر باشند.
محمود عباسی افزود: با ابلاغ منشور حقوق شهروندی از سوی رئیس جمهوری، کارهایی در کشور انجام شد اما رسانه ها به عنوان وجه رابط، واسط و حلقه پیوند بین مردم و حکومت، می توانند مانع از انتشار اخبار ناسره و به دنبال آن پیامدهای نامناسب برای جامعه شوند.
به گزارش ایرنا، محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران کشور هم امروز با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی با مدیرعامل این رسانه دیدار و گفت وگو کرد.
دشتی اردکانی در این دیدار با بیان اینکه ۴۰درصد اقتصاد کشور در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور رقم می خورد، گفت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از مهمترین سازمان های زیر مجموعه قوه قضائیه است که در این بخش مسائل بسیار گسترده ای مطرح است و بدون شک کمک و همکاری ایرنا می تواند نقش شایانی در رشد و ارتقای این سازمان داشته باشد.
اجتمام**۷۳۲۹**۱۰۲۱
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد**انتشار: حسین نوروزیان

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10339 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1978727 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر