شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۴
 |  17/ دی/ 1396 - 1:46
  |   نظرات: بدون نظر
117 بازدید بازدید

۷۰ درصد عرضه لبنیات محلی در کهگیلویه و بویراحمد غیر قانونی است


به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز یکشنبه در نشست کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی در یاسوج اظهار داشت: عرضه شیر خام بدون نظارت اداره دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد مجاز نیست.
۱۶ مرکز جمع آوری شیر در کهگیلویه و بویراحمد موجود است.
وی افزود: دستگاه های متولی باید ساز و کار پیشگیرانه در عرضه محصولات مصرفی فاقد استاندارد و آلوده ارائه دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تنها پرونده سازی و ارجاع به تعزیرات حکومتی چاره ساز نبوده و این مهم باید به صورت اساسی رفع شود.
احمدی با اشاره به وانت بارهای میوه فروشی در ورودی شهرهای استان و ضرورت ساماندهی آنها نیز بیان کرد: نما و منظر شهری فضای کسب وکار در این استان در شأن مردم نیست.
مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: ۲۷ هزار و ۶۰۰شکایت در مورد گلایه مندی قیمت انواع میوه در استان به تعزیرات حکومتی این استان ارجاع شده است.
رضا زیرایی عنوان کرد: ۹۹ درصد میوه مورد نیاز استان از خارج از استان از طریق میدان میوه و تره بار شیراز تأمین می شود.
شهردار یاسوج نیز گفت: توزیع و تأمین میوه این استان به صورت آزاد صورت گرفته بنابراین بازار نرخ را تعیین می کند.
نستهن مقدم افزود: حدود ۵۰ تا ۱۰۰ درصد اختلاف قیمت بین قیمت میوه فروشی های در سطح شهر و وانت های میوه فروشی مشاهده می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز تاکید کرد: با توجه به سرانه مصرف استان ۶۰۰ تن میوه شب عید مورد نیاز بوده که از این میزان ۳۰۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب است.
جعفر گوهرگانی افزود: ذخیره سازی ۱۰۰ درصدی میوه سیب شب عید هم اینک انجام شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد درپایان جلسه از نبود هیچ گونه نشست کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات حکومتی در یاسوج در ظرف یک سال گذشته اظهار نگرانی کرد.
قرار شد در اولین فرصت جهاد کشاورزی، سازمان صنعت و معدن و شهرداری پیرامون ساماندهی مرکز میوه و تره بار در مرکز کهگیلویه و بویراحمد جلسه ای تشکیل داده و نتیجه را به استاندار گزارش دهند.
همچنین برای ایجاد مرکز متمرکز عرضه میوه و تره بار، تصمیم گیری در مورد عرضه طیور زنده و دام زنده و عرضه لبنیات محلی نیاز به بررسی کارشناسانه است.
دراین نشست مقرر شد دستگاه های متولی نتیجه بررسی ها و پیشنهاد های اصولی مطرح شده را ظرف ۲ هفته آینده به نشست آینده این کمیسیون ارائه دهند.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: علیزاده
۹۸۶۸/۱۶۶۲

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 8352 بازدید

بازدید دیروز: 20891 بازدید

بازدید کل : 1758282 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر