شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۶
 |  16/ دی/ 1396 - 5:37
  |   نظرات: بدون نظر
44 بازدید بازدید

پرونده‌های مسن در محاکم تجدیدنظر گلستان تعیین تکلیف می‌شوند


پرونده‌های مسن در محاکم تجدیدنظر گلستان تعیین تکلیف می‌شوند

رئیس کل دادگستری گلستان، معاونان قضایی خود را مکلف کرده است با کمک قضات تجدید نظر، پرونده هایی که مدت هاست در این محاکم در انتظار تعیین تکلیف هستند، رسیدگی کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری گلستان، هادی هاشمیان با اشاره به کمبود قاضی در استان به ویژه در محاکم تجدیدنظر، اظهار کرد: با وجود بازنشستگی قضات محاکم تجدیدنظر که از قضات پیشکسوت و توانمند استان هستند، قضات جدید جایگزین نشده اند که این امر سبب انباشت پرونده در این محاکم و طولانی شدن رسیدگی به پرونده ها شده است.

وی افزود: به منظور جلوگیری از انباشت بیشتر پرونده و کاستن از پرونده های مانده، معاونان قضایی در  یک اقدام جهادی در کنار مستشاران این محاکم به پرونده ها رسیدگی می کنند.

هاشمیان پیش بینی کرد که تا پایان امسال تعداد زیادی از پرونده های مانده در شعب تجدید نظر استان تعیین تکلیف شوند.

این مقام ارشد قضایی استان گفت: ۵۰ درصد پست های قضایی استان  به ویژه در محاکم بدوی و تجدید نظر خالی است که این کمبود بار مضاعفی را در رسیدگی به پرونده ها بر قضات ما تحمیل کرده است.

هاشمیان افزود: هر چند در دو سال اخیر با توجه ویژه مسئولان ارشد قضایی کشور، قضات جدید به استان اختصاص داده شده اند اما مشکل اصلی ما یعنی نیاز به قضات با تجربه در محاکم بدوی و تجدیدنظر، به قوت خود باقی است.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 5671 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1989942 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر