شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۲
 |  16/ دی/ 1396 - 9:10
  |   نظرات: بدون نظر
526 بازدید بازدید

لاشه ۶۲ قطعه کبوتر چاهی و سهره در دستان ۷ جوان خراسان شمالی


رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسفراین گفت: پنج جوان اسفراینی که ۵۳ قطعه کبوتر چاهی را صید و آن را طبخ کرده بودند، به هنگام مشاهده ماموران در روستای امین آباد این شهرستان با جا گذاشتن لاشه های طبخ شده فرار کردند که یکی از آن ها دستگیر شد.
روح اله لایق در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه صید این تعداد پرنده در حقیقت نوعی پاکسازی پرندگان از این نوع محسوب می شود، اظهار کرد: از متخلفان یک دستگاه خودروی پراید و دو دستگاه گوشی همراه کشف و ضبط و پس از تکمیل پرونده تحویل مقامات قضایی شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیروان هم گفت: در طی گشت و کنترل مناطق و زیستگاه های حساس شهرستان شیروان دو نفر صیاد جوان متخلف و باسابقه دستگیر شدند.
حمید فخرانی افزود: این متخلف با سابقه که چندی قبل نیز به همراه تعداد ۱۴ قطعه سهره دستگیر شده بود مجددا در حین تله گذاری و صید تعداد ۹ قطعه سهره در ارتفاعات شاه جهان به همراه اداوت صید و زنده گیری پرندگان دستگیر شدند.
به گزارش ایرنا خراسان شمالی در شمال شرق کشور با دارابودن افزون بر ۸۶۳ هزار نفر جمعیت، افزون بر ۲ میلیون هکتار گستره دارد که پارک های ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده قرخود، گلیل و سرانی و همچنین پناهگاه حیات وحش میاندشت با گستره ۱۹۴ هزار و ۱۴۱ هکتار تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد. هم چنین بخش عمده ای از گستره پارک ملی گلستان به عنوان یکی از ذخیره گاه های زیست کره مدنظر یونسکو، در این استان واقع است.
۶۰۴۲ انتشار: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13049 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1997320 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر