شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۲
 |  14/ دی/ 1396 - 1:18
  |   نظرات: بدون نظر
71 بازدید بازدید

ابلاغ های الکترونیکی دادگستری زنجان به ۴۰ درصد رسید


مهدی خسروی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی دادگستری زنجان با هدف تسریع در امور ارباب رجوع، تا پایان امسال به ۵۰ درصد خواهد رسید.
معاون برنامه ریزی دادگستری زنجان گفت: هدف گذاری در برنامه ششم توسعه برای رسیدن این ابلاغ ها در پایان این برنامه به ۵۰ درصد است، خوشبختانه این رقم در ابتدای اجرای برنامه ششم توسعه در این استان به دست آمد.
خسروی تصریح کرد: در تلاش هستیم با تبیین شرایط و مزیت های ابلاغ الکترونیکی برای تشکل ها و نهادهای پرجمعیت، مشارکت همگانی در ابلاغ های الکترونیکی را افزایش دهیم.
وی افزود: یکی از مهمترین ویژگی های این نوع ابلاغ حفظ بیشتر حریم خصوصی، سرعت در اطلاع رسانی و حفظ محرمانگی ابلاغ هاست و نارضایتی ها از نقص این مسئله در ابلاغ کاغذی مرتفع خواهد شد.
معاون برنامه ریزی دادگستری زنجان با اشاره به اینکه الاغ پل ارتباطی نهاد قضایی با افراد دخیل در پرونده است، گفت: این راه ارتباطی هرقدر سریعتر باشد همان قدر در حل امور مردم تسریع خواهد شد.
خسروی ادامه داد: برای فراگیر شدن ثبت نام ابلاغ های الکترونیکی و اجرای امور از این راه، در حال فراهم سازی زیرساخت های مورد نیاز این فناوری در دادگستری شهرستان ها هستیم.
وی با اشاره به سه جرم نخست کیفری استان، خاطرنشان کرد: با توجه به فراوانی پرونده های مرتبط با ضرب و جرح، سرقت تعزیری، توهین و تهدید اشخاص حقیقی و حقوقی سه جرم نخست استان به شمار می روند.
معاون برنامه ریزی دادگستری زنجان تاکید کرد: در پرونده های حقوقی مطالبه وجه، مطالبه چک و اعسار از پرداخت محکوم به، سه رتبه نخست را به خود اختصاص داده اند.
به گزارش ایرنا، در تعریف اعسار از پرداخت محکوم به، آمده است: اعسار به معنی رنج، سختی و نداشتن است و در اصطلاح حقوقی، زمانی که یک فرد به نوعی تمکن مالی ندارد یا دارای اموال و سرمایه ای است اما در وضعیتی قرار دارد که امکان دسترسی به آن ها را ندارد، این فرد دچار اعسار شده و قادر به پرداخت بدهی هایش نیست.
۳۲۱۶/۶۰۸۵
خبرنگار: سجاد کریمی** انتشار دهنده: رویا رفیعی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7995 بازدید

بازدید دیروز: 15883 بازدید

بازدید کل : 1992266 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر