جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۱
 |  9/ دی/ 1396 - 3:10
  |   نظرات: بدون نظر
63 بازدید بازدید

۱۱هزارو ۵۳۶تن در حوادث رانندگی جان باختند


به گزارش روز شنبه ایرنا از سازمان پزشکی قانونی شمار جانباختگان به دلیل حوادث رانندگی در هشت ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل(۹۵) که آمار تلفات ۱۱ هزار و ۶۰۹ تن بود، چهار دهم درصد کاهش یافته است.
در هشت ماهه امسال از کل تلفات حوادث رانندگی، ۹ هزار و ۶۷ تن مرد و ۲ هزار و ۴۹۶ تن زن بودند.
در ادامه این گزارش آمده است ، در این مدت استان های فارس با یکهزار و ۶۹، تهران با ۸۵۷ و خراسان رضوی با ۸۳۲ بیشترین و استان های ایلام با ۹۱، اردبیل با ۱۱۸ و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۳۹ فوتی کمترین آمار تلفات را داشته اند.

**محور های برون شهری بیشترین آمار فوت شده های حوادث رانندگی را دارد
محور برون شهری بیشترین آمار تلفات تصادفات را داشته اند، در این مدت ۷ هزار و ۶۷۱ تن در محورهای برون شهری و ۳ هزار و یکصد تن در مسیرهای دورن شهری، ۷۶۹ تن در مسیرهای روستایی و ۲۳ تن در مسیرهایی نامعلوم جان خود را از دست داده اند.
همچنین مقایسه آمارهای ماهیانه در هشت ماهه امسال نشان می دهد که بیشترین آمار تلفات تصادفات با یکهزار و ۷۴۹ کشته در شهریور ماه و کمترین آن با یکهزار و ۱۶۴ کشته در فروردین ماه به ثبت رسیده است.

**بیش از ۲۳۷ هزار مصدوم در حوادث رانندگی ۸ ماهه
بر اساس این گزارش در هشت ماهه امسال ۲۳۷ هزار و ۲۶۳ تن در حوادث رانندگی مصدوم و برای تعیین خسارات به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۷۰ هزار و ۱۸۵ تن مرد و ۶۷ هزار و ۷۸ تنزن بودند. آمار مصدومان تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک دهم درصد کاهش یافته است.

**افزایش ۴٫۷ درصدی تلفات تصادفات در آبان ماه
این گزارش می افزاید ،در آبان امسال تلفات حوادث رانندگی با رشد ۴٫۷ درصدی مواجه بود. در این ماه یکهزار و ۴۰۹ تن در تصادفات جان خود را از دست دادند که یکهزار و ۱۲۴ تن آنان مرد و ۲۸۵ تن زدن بودند.
در این ماه ۲۶ هزار و ۶۰۶ تن نیز در حوادث رانندگی مصدوم شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴٫۶ درصد کاهش یافته است.
اجتمام**۲۱۸۱**۱۴۱۸
تنظیم :ناهید حاجی خانی ** ناشر: مریم برزآبادی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12436 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1980824 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر