دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۶
سرویس: مقالات
 |  9/ دی/ 1396 - 5:04
  |   نظرات: بدون نظر
62 بازدید بازدید

حماسه ۹دی نتیجه ارزش های عاشورایی و راهبردهای رهبر معظم انقلاب بود


به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار رسول سنایی راد جمعه شب در آیین گرامی داشت حماسه ۹ دی در حسینیه اعظم قلعه شاهرود افزود: سال ۸۸ آمریکایی ها از پیشرفت ما و به بن بست خوردن سیاست های منطقه ای خود به شدت نگران و توان برخورد نظامی و سخت را درخود نمی دیدند، بنابر این فتنه را در دستور کار خود قرار دادند.
وی تاکید کرد : دشمنان ایران اسلامی براساس تجربه های قدیمی خود و سیلی محکمی که خورده اند آموخته بودند که ملت ایران در صورت هر اقدامی آن ها را ادب خواهند کرد.
وی با بیان این که استکبار به سرکردگی اسراییل در سال ۲۰۰۶ در جنگ نیابتی سیلی محکمی از حزب الله لبنان خورد، ادامه داد: آنها در پاسخ به این شکست ، پس از انتخابات سال ۸۸ به فکر راه اندازی انقلاب رنگی در ایران بودند.
سردار سنایی راد گفت: متاسفانه در ایران هم بی پروایی برخی از بازیگران داخلی این وسوسه را در آمریکایی ها ایجاد کرد تا انقلاب رنگی در ایران رقم بزنند.
این مسئول ادامه داد: فتنه گران بر این باور بودند که اگر مردم را به کف خیابان ها آورده و به رهبری و نظام فشار بیاورند ،به ابطال انتخابات که از قبل طراحی شده بود خواهند رسید.
وی بابیان اینکه فتنه گران یک سال قبل از انتخابات زمزمه های تقلب در انتخابات و عدم صیانت آرا را از تریبون ها مطرح می کردند ، تاکید کرد: این پیام از داخل برای بیگانگان مخابره شد که شاید در انتخابات تقلب صورت پذیرد وانقلاب های کارناوالی و رنگین را بتوانند در ایران اسلامی هم دامن بزنند.
سردار سنایی راد افزود: تمرین اردوکشی خیابانی در آستانه انتخابات به بهانه میتینگ های انتخاباتی انجام شد و یک رنگ را هم نماد خود قرار دادند.
وی با اشاره به اینکه طرح نفوذ بعد از دفاع مقدس در دستور کار دشمنان قرار داشته است ، ادامه داد : برخی از افراد دستگیر شده در سال ۸۸ کسانی بودند که به بهانه سرمایه گذاری پای به ایران گذاشته بودند.
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: یکی از دستگیر شدگان که بهانه سرمایه گذاری وارد کشور شده بود ، اطلاعات راهبردی خطوط انتقال گاز ما را به سرویس های جاسوسی داده بود .
سنایی راد گفت : برخی با این روش رمز شورش را اعلام کردند که اگر فلانی پیروز انتخابات نشد مردم به کف خیابان ها خواهند آمد .
وی یا بیان اینکه کسی که وارد گود انتخابات می شود باید به ضوابط انتخابات گردن نهد، گفت: انتخابات همانند رفابت ورزشی است که ممکن است یکی از طرف ها در مسابقه ببازد.
معاون سیاسی سپاه کشور گفت: جالب است که رهبر معظم انقلاب پس اعلام تقلب درنتایج انتخابات با سعه صدر خود تو دهنی به این افراد زده و فرمودند که دلایل را گوش خواهند کردو دستور بازشماری را دادند که تغییری پیش نیامد.
سنایی راد ادامه داد: اگر ابطال انتخابات و برگزاری دوباره آن پذیرفته می شد ، از آن به بعد هر گروهی که به نتیجه دلخواه نمی رسید ، در خواست برگزاری دوباره آن را می کرد که البته رهبری با برخورد قاطعانه از رای مردم صیانت کردند.
وی ۹ دی را خروش دوباره ملت پس از ۸ماه قانون شکنی و حرمت شکنی روز عاشورا و اصل ولایت برشمرد.
معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه مردم در انتخابات به مسوولان رده بالای کشور رای دادند نه به فتنه گران و قانون شکنان ،ادامه داد : سران فنته از نجابت رهبری و رافت نظام اسلامی سوء استفاده کردند .
وی گفت : رهبر معظم انقلاب برای فروکش کردن گرد و غبار فتنه صبر و بردباری پیشه کرده و بصیرت افزایی را دنبال می کردند تا اینکه در ۹ دی مردم بصیرت انقلابی خود را نشان دادند .
معاون سیاسی سپاه کشور گفت: فتنه ۸۸ بدون استفاده از قوه قهریه با تودهنی مردم خنثی شد.
وی حماسه ۹دی را تجربه ای برای آینده دانست و گفت: دراین رویداد عظیم رویش و ارتقای بصیرت مردم باعث شد شمار مردم و به ویژه جوانان حاضر در این حماسه از میزان رای دهندگان به دو طرف بیشتر شود.
وی با بیان این که مردم در حماسه ۹ دی نشان دادند که با هیچ فردی پیمان اخوت نبسته اند و سابقه مسئولیت در نظام مصونیت برای افراد نمی آورد ، ادامه داد: بر طبق فرمایشات رهبری افرادی که یک دهه مسئولیت داشته اند نمی توانند مخالف خوان انقلاب باشند.
وی گفت: برخی افراد که می گویند لیستی در جیب دارند که از جیب در خواهند آورد باید در زمان مسئولیت خود آن را در می آوردند که موثر باشد.
سنایی راد گفت: پس از شکست داعش ، آل سعود و سرویس های جاسوسی بیگانه سلطنت طلب ها و منافقان را دوباره سازمان داده اند تا به بهانه هایی در داخل آشوب به پا کنند.
وی با بیان اینکه امروز متاسفانه برخی از ادعا ها تحریک کننده است، ادامه داد: دولت باید به خواسته بحق برخی از گروه ها توجه کند و متمرکز بر رفع مشکلات معیشتی مردم شود و شعار اقتصاد مقاومتی را جامه عمل بپوشاند.
وی با بیان دشمنان داعش را برای تولید نفرت از اسلام و مسلمانان ساخته بودند ، گقت: استکبار پس از شکست داعش نقشه های جدیدی را طراحی کرده که خنثی ساختن آن ها نیاز به هوشیاری و وحدت مردم و مسوولان دارد .
سنایی راد تاکید کرد: هرچند فتنه سال ۸۸ می تواند به شکل دیگری تکرار شود ، مردم به این نتیجه رسیده اند که باید حق را ببینند نه افراد را ، چه بسا فتنه گری که هدف باطلی را با پوشش حق به جانب دنبال کند.
وی ادامه داد : به شکرانه ارتقای آگاهی مردم در ۹دی ، چنانچه اکنون فردی دوباره اشتباهی را مرتکب شود به همان سرنوشت سران فتنه دچار خواهد شد.
معاون سیاسی سپاه گفت: اگر کسی مسئولیت را برای خدمت بخواهد دعوا نیاز ندارد، کسانی که به دنبال خدمت هستند هرگز دعوا نخواهند کرد.
وی گفت: حرکت کنونی برخی از مسوولان سابق بسیار خطرناک است که آرزو می کنیم عاقبتشان ختم به خیر شود.
سنایی راد افزود : برحی با ادعای دفاع از عدالت ولایت را زیر سئوال می برند و قائل به این هستند که عدالت مقدم بر ولایت است در صورتی که مطابق فقه اسلام نمی توانیم حقمان را از دادگاهی بگیریم مگر این که با تایید یک فقیه منصوب شده باشد.
وی تاکید کرد : اگر کسی منصوب رهبری را فاقد عدالت و غاصب یک مقام برشمرد ،منحرف شده است.
وی گفت: چرا اکنون که قوه قضاییه چند دانه درشت را به دام انداخته و آن ها را محاکمه می کند ، این بازی ها شروع شده است؟
معاون سیاسی سپاه گفت : کسانی که این روزها ادعاهایی را بر علیه رییس قوه قضاییه مطرح می کنند باید ببینند چه کسانی بازی های آن ها را بازتاب می دهند .
سنایی راد بست نشستن را یک اقدام مغایر با اهداف نظام و ضدیت با آن بر شمرد .
وی گفت: هنگامی که کار ما موجبات خوشحالی دشمنان و منافقان را فراهم می کند نیاز به بازنگری در کارکردها دارد، کسانی که شادی دشمنان را فراهم می کنند باید ابراز شرمندگی کنند.
معاون سیاسی سپاه گفت: مردم ما درمانگران خوبی هستند ، همانطور که ۹ دی فتنه ای راکه آمریکایی ها به آن دل خوش کرده بودند را درمان کردند.
در این آیین علاوه بر جمع زیادی از مردم ، آیت الله اشرفی ،امامان جمعه شاهرود و رودیان ،فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و تنی چند از مسئولان شهرستان شاهرود حضور داشتند.
۷۳۵۸/۶۱۶۷ خبرنگار : سروش مولانا **** انتشار دهنده : محسن شاکری

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 2083 بازدید

بازدید دیروز: 18310 بازدید

بازدید کل : 1807782 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر