دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۱
 |  7/ دی/ 1396 - 2:30
  |   نظرات: بدون نظر
120 بازدید بازدید

کشف اشیای عتیقه به ارزش ۱۲میلیارد و۶۰۰ میلیون ریال در خراسان شمالی


به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علیرضا مظاهری پنجشنبه گفت: در پی دستگیری اعضای یک باند کلاهبرداری و فروش عتیقه در شهرستان مانه و سملقان موضوع برای دستگیری دیگر اعضای این باند به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینکه ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی و همچنین رصد شبانه ‌روزی محل تردد متهمان موفق به شناسایی عامل اصلی فروش اشیا عتیقه شدند افزود: مأموران در یک عملیات گسترده با هماهنگی مقام قضایی متهم را در مخفیگاهش دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به مقر انتظامی انتقال دادند.
وی افزود: در بازرسی از محل اختفای متهم تعداد ۴۳۰ اشیای عتیقه، تعداد ۴ هزار و ۸۰۰ دلار تقلبی، خاک و ابزار آلات ساخت عتیقه تقلبی و همچنین مقادیر قابل توجهی وجه نقد که مربوط به فروش این اشیا بوده کشف و ضبط شد.
سردار علیرضا مظاهری گفت: کارشناسان اداره میراث فرهنگی استان قدمت این اشیای عتیقه مکشوفه را مربوط به دوره هخامنشی اعلام کردند.
شهرستان مانه و سملقان در غرب خراسان شمالی واقع شده که هم اکنون باستان شناسان آلمانی و ایرانی در بخش های از این شهرستان بویژه تپه ‘ریوی’ در حال کاوش بناهای تاریخی هستند.
۶۰۴۲ انتشار: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 4853 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2030057 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر