پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۵
 |  6/ دی/ 1396 - 12:34
  |   نظرات: بدون نظر
49 بازدید بازدید

رئیس سازمان زندان ها: ۷۵درصد زندانیان فاقد شغل و درآمد هستند


به گزارش ایرنا، علی اصغر جهانگیر روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان ایوان اظهار کرد: بیکاری و مشکلات اقتصادی خانواده ها تاثیر بسزایی در ایجاد جرم دارد اگر همه بدرستی وظایف خود را انجام دهند، بی شک تعداد زندانیان کاهش پیدا می کند.
وی با بیان اینکه همکاری دستگاه‌های مختلف در مسئله پیشگیری از وقوع جرم کمک بسیاری به کاهش زندانیان می کند، افزود: اغلب جرایم در کشور به دلیل فقر مالی و معضلات بیکاری شکل می‌گیرد و اگر جامعه از نظر اقتصادی پیشرفت چشمگیری داشته باشد بسیاری از جرایم نیز کاهش می‌یابد.
جهانگیر یادآور شد: با برنامه ریزی اقتصادی مناسب و کار آفرینی همچنین جلوگیری از مهاجرت ناخواسته افراد به شهرها و ایجاد حاشیه نشینی باید از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.
وی همچنین گفت: وجود تحریم ها مشکلات اقتصادی در کشور را افزایش داده و باید در این زمینه تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع جرم و مشکل بیکاری اندیشیده شود.
معاون قوه قضائیه تاکید کرد: هر چند زندان محلی برای نگهداری مجرمین و ضمانت بازدارندگی دارد اما آسیب های بسیار جدی و غیر قابل جبرانی را بدنبال دارد که نه تنها متوجه مجرم زندانی می شود بلکه ابعاد بسیار گسترده از جمله خانواده، جامعه و دولت را شامل می شود.
جهانگیر با بیان اینکه زندان باعث افزایش آسیب های اجتماعی می شود، گفت: زندان نه تنها باعث آسیب های اجتماعی می شود بلکه باعث ایجاد انزوای فرد و زمینه ساز بزهکاری در سایر افراد خانواده زندانی نیز می شود.
وی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی صحیح دولت در خصوص رفع مشکلات اقتصادی باید با تدوین قوانین و برنامه های مدون و اصولی در راستای پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب ها قدم های بلندتر و بهتری برداشته شود.
معاون قوه قضاییه تاکید کرد: استفاده از زندان بعنوان آخرین راهکار با رعایت شرایط و اصول خاص مورد نیاز، می‌تواند امنیت جامعه را تضمین کرده و با کرامت انسانی و حقوق بشر تطابق داشته و عدالت کیفری را تامین کند.
خبرنگار: لیلی خاکی**انتشاردهنده: شهریار حیدری فر
۷۱۸۰/۶۰۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7492 بازدید

بازدید دیروز: 15786 بازدید

بازدید کل : 1845896 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر