پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۸
 |  6/ دی/ 1396 - 2:03
  |   نظرات: بدون نظر
102 بازدید بازدید

رئیس سازمان زندان ها: استان ایلام کمترین زندانی را در کشور دارد


به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار حقوقی قضائی ایرنا، اصغر جهانگیر که به همراه رئیس قوه قضائیه و هیات همراه به استان ایلام سفر کرده است، در نشست شورای قضایی شهرستان ایوان این مطلب را اعلام کرد.
رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور، میانگین تعداد متهمان را در کشور ۲۲ درصد عنوان کرد و گفت: در این استان این آمار ۲۰ درصد است که نشان دهنده تلاش همکاران قضایی وتسریع در رسیدگی به پرونده ها است.
این مقام ارشد قضایی با ارائه برخی آمارها در خصوص نوع و میزان جرائم گفت: در استان ایلام هم اولین جرم مربوط به مواد مخدر است.
رئیس سازمان زندان ها درباره آسیب های زندان اظهارکرد: ورود افراد به زندان ها موجب بروز مشکلات دیگری در خانواده ها و حتی خود فرد می شود که ضروریست قضات در صدور حکم زندان احتیاط بیشتری داشته باشند.

**رسالت دستگاه قضایی، توسعه عدالت در جامعه است.
رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه رسالت دستگاه قضایی را توسعه عدالت در جامعه برشمرد و گفت: برای انجام مناسب رسالت قوه قضائیه باید از همکاران قضایی صیانت و حمایت کنیم تا قضات بتوانند بدون دغدغه به اجرای عدالت بپردازند.
وی افزود: باید برای رشد و ارتقا قضات و کارگزاران قضایی کشور علاوه بر صیانت و حمایت، به موضوع آموزش هم اهمیت داده شود و همه این ها مستلزم ایجاد زیرساخت های لازم است.
مشاور رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان رشادت های مردم ایلام در زمان جنگ تحمیلی گفت: این استان نیاز به توجه بیشتر دارد و باید تلاش کنیم در تمام زمینه ها نسبت به این مردم ولایت مدار ادای دین کنیم.
جهانگیر اضافه کرد: امنیت در کنار عدالت زمینه ساز رشد و توسعه است و همه ما موظف به صیانت از این دو مقوله صیانت هستیم.
رئیس سازمان زندان ها ادامه داد: بررسی آمارهای موجود در خصوص جرائم و آسیب شناسی آنها، می تواند در روند برنامه ریزی کمک های قابل توجهی به متولیان امر داشته باشد.
در این جلسه دادستان شهرستان ایوان و تعدادی از اعضای شورای قضایی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت قضایی شهرستان ایوان به بیان مشکلات این شهرستان پرداختند.
رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تربیتی و تامینی در حاشیه این نشست با حضور در جمع مردم ضمن گفتگو با آنان به درخواست های آنان رسیدگی کرد.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله آملی لاریجانی روز گذشته (سه شنبه) به استان کرمانشاه سفر و از مناطق زلزله زده دیدن کرد؛ آیت الله آملی لاریجانی همچنین دیروز در بازدید از منطقه زلزله زده سرپل ذهاب که حدود ۴ ساعت به طول انجامید، به صورت مستقیم با برخی ساکنان محله فولادی سرپل ذهاب که در جریان زلزله ۲۱ آبان بیشترین خسارت را دیده است، گفت و گو کرد.
رئیس قوه قضائیه به همراه مقامات عالی قضایی صبح امروز وارد استان ایلام شد و مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.
اجتمام** ۷۳۲۹**۱۵۶۹
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد **انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
irnaej@
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 2786 بازدید

بازدید دیروز: 15786 بازدید

بازدید کل : 1841190 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر