چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۲
 |  6/ دی/ 1396 - 4:29
  |   نظرات: بدون نظر
33 بازدید بازدید

رئیس دیوان عدالت اداری:قاچاق کالای خارجی از علت های اصلی بیکاری است


به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کاظم بهرامی در جلسه شورای اداری شهرستان دره شهر اظهار کرد: اگر اجناس مورد نیاز در داخل تولید شود گامی اساسی در راستای کاهش بیکاری و جلوگیری از قاچاق کالا برداشته می شود.
وی افزود: یکی از اهداف مشترک در قوه قضائیه، بدنه دولت، نیروهای مسلح و همه دستگاه ها مقابله با ناامنی و فساد در جامعه است و قوه قضائیه و دستگاه های زیرمجموعه آن در کل کشور به سهم خود برای مبارزه با فساد، ناامنی و ناهنجاری های اجتماعی با شدت، قوت و اقتدار عمل می کند.
وی تاکید کرد: باید برای خدمات رسانی به مردم و مراجعه آنها به دستگاه های دولتی و قضایی تشریفات دست و پا گیر را کاهش داده تا خدمتگذاری به مردم با سهولت انجام گیرد و با ایجاد هماهنگی بین مسئولان باید با همفکری، هماهنگی،جدیت و دلسوزی مشکلات مردم برطرف شود.
وی با بیان اینکه مسئولان نظام باید دلسوز مردم باشند، گفت: مسئولان نباید نسبت به بروز آسیب و خسارت به مردم کم کاری و اهمال داشته باشندبلکه باید با دلسوزی کامل مشکلات مردم را برطرف کنند.
وی بر تسریع در رسیدگی و رفع مشکلات مردم تاکید و اشاره کرد: همه مسئولان و خدمتگذاران نظام باید با رعایت دقت، سرعت و عدالت به دنبال راهکارهایی عملی برای کاهش زمان رسیدگی به مشکلات و خواسته های مردم باشند.
بهرامی با تاکید بر این نکته که وحدت و هماهنگی بین قوای سه گانه ضروری است، افزود: تخطئه و تخریب همدیگر و چوب لای چرخ گذاشتن در دستگاه های مختلف کار صحیح و منطقی نیست و موجب کند شدن دستیابی به اهداف و برنامه ها می شود.
وی با بیان اینکه مسئولان فارغ از جایگاه و منصب خود باید خدمتگذار مردم باشند، اظهار کرد: برای پیشبرد اهداف نظام و انقلاب و خدمت رسانی به مردم همیشه باید هم افزایی بین دستگاه ها و نهادها وجود داشته باشد.
وی گفت: ملت فهیم و با بصیرت ایران اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون در همه صحنه ها با هوشیاری و با تبعیت از منویات رهبری در مقابل توطئه های دشمن ایستادگی کرده اند.
معاون قوه قضائیه و ریاست دیوان عدالت اداری کشوربا بیان اینکه ایران در موقعیت بسیار حساسی قرار دارد، افزود: در این مقطع مهم انقلاب اسلامی با ایستادگی دربرابر همه توطئه های دشمنان موجب خنثی شدن و شکست تهدیدها وبرنامه های آنها در منطقه شود.
وی یادآور شد: آمریکا و استکبارجهانی خیر خواه کشور ایران نیستند و همیشه در پس پرده برنامه های فریبنده و اغواگرانه آنها فعالیت ها و توطئه های خطرناک و تفرقه افکنانه وجود دارد.
در این نشست فرماندار دره شهر نیز به ارائه گزارشی اجمالی از وضعیت شهرستان دره شهر و برخی مشکلات این منطقه پرداخت و گفت: در سطح شهرستان دره شهر امنیت عمومی در حد مطلوبی قرار دارد اما در پاره ای از موارد وجود برخی ناهنجاری های اجتماعی نیازمند همت دادگستری و پیگیری قضایی است.
علی اکبر شفیع زاده افزود: برنامه های دولت در راستای امنیت عمومی، تقابل با سرقت و پیشگیری از آن، مبارزه با قاچاق و مواد مخدر و حفظ و صیانت از حقوق شهروندی، مبارزه با تورم،حمایت از تولید و … در شهرستان با حمایت و همیاری دادگستری شهرستان پیگیری می شود.
شفیع زاده ابراز امیدواری کرد: دادگستری شهرستان دره شهر در راستای تحقق برنامه های دولت با تکیه بر اصول و چهارچوب قانون و مقررات برای مقابله با عوامل منفی و تقویت مولفه های مثبت در شهرستان برای پیشرفت و ترقی کمک کند.
وی همچنین بحران آب، جمعیت جوان بیکار به ویژه بیکاری در بین قشر تحصیلکرده دانشگاهی را از چالش های مهم شهرستان دره شهر برشمرد.
مناطق مختلف استان ایلام امروز میزبان رئیس قوه قضاییه و معاون وی بود.
به گزارش ایرنا، رئیس قوه قضائیه صبح امروز چهارشنبه ششم دی ماه ۹۶ به همراه مسئولان ارشد قضایی کشور در قالب سفری ۲ روزه وارد استان ایلام شد.
بررسی مسائل قضایی استان ایلام، دیدار با اقشار مختلف مردم و خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان از برنامه های سفر آیت الله آملی لاریجانی به ایلام است.
شهرستان تاریخی دره شهر دارای ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت،۴۵ هزار نفر جمعیت،دو بخش،چهار دهستان و ۱۱۰ شهید معظم، ۵۶۷ جانباز و ۲۱ نفر آزاده تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی نموده است.
از نظر اشتغال مردم شهرستان در بخش های کشاورزی،دامپروری،خدمات و صنعت فعالیت دارند.
این شهرستان با دهها محوطه تاریخی،طبیعی و باستانی یکی از مراکز مهم گردشگری نه تنها در استان بلکه کشور بوده که ۱۴۵ اثر تاریخی آن ثبت ملی شده و ۲ اثر آن نیز در نوبت ثبت جهانی هستند.
این نشست با حضور مسئولان شهرستان دره شهر برگزار شد و غبارروبی مزار شهدا در بدو ورود از برنامه های رئیس دیوان عدالت اداری کشور به شهرستان دره شهر بود.
خبرنگار: زهرا موسوی** انتشاردهنده: شهریار حیدری فر
۷۱۷۲/۶۰۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 1319 بازدید

بازدید دیروز: 15786 بازدید

بازدید کل : 1839723 بازدید

افراد آنلاین: 0 نفر