پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۱
 |  6/ دی/ 1396 - 12:55
  |   نظرات: بدون نظر
71 بازدید بازدید

دادستان انتظامی قضات وارد دهلران شد


به گزارش خبرنگار ایرنا،صبح امروز حجت الاسلام والمسلیمن محمد موحدی آزاد دادستان انتظامی قضات کشور در بدو ورود به دهلران مورد استقبال ،فرماندار، رئیس دادگستری دهلران و اعضای شورای تامین این شهرستان قرار گرفت.
حضور بر مزار شهدای گمنام دهلران و ادای احترام و قرائت فاتحه از دیگر برنامه های سفر موحدی آزاد به دهلران بود.
وی در ادامه با حضور در دادگستری شهرستان دهلران با قضات و کارکنان دادگستری دهلران دیدار می کند.
شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان دیگر برنامه سفر دادستان قضات کشور در دهلران است.

**میانگین نرخ باسوادی دهلران ۹۴درصد است
کارشناس مسئول سوادآموزی دهلران میانگین نرخ باسوادی این شهرستان را ۹۴ درصد اعلام کرد.
علی محمد ولیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:کار نهضت سوادآموزی پیگیری آموزش در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است.
وی با اشاره به ۵۵۶ نفر تحت پوشش فعالیت های سواد اموزی در دهلران گفت: از این تعداد ۹۰نفر در دوره ی انتقال،۷۰نفر در دوره ی تحکیم،۸۰نفر در دوره ی سوادآموزی،۷۰نفر در طرح کتابخوانی و مابقی نیز در فعالیت های مکمل سواد آموزی مشارکت می کنند.
کارشناس مسئول سواد آموزی مدیریت آموزش و پرورش دهلران افزود:۳۵ نفر آموزش دهنده در این راستا با نهضت سواد آموزی دهلران همکاری می کنند.
ولیان با اشاره به ۹ کلاس دوره ی انتقال و ۷ کلاس دوره ی تحکیم در این شهرستان گفت:آموزش برای دوره انتقال ۶۰۰ساعت،برای دوره ی تحکیم ۲۰۰ ساعت و برای دوره ی سواد آموزی ۴۰۰ ساعت می باشد.
ازدوم دی ماه تا هشتم دی ماه به نام هفته سواد آموزی نامگذاری شده است و هفتم دی ماه نیز سالروز تاسیس نهضت سواد آموزی به فرمان امام راحل می باشد.

** رئیس امور عشایر دهلران از توزیع ۲۰۸ دستگاه پنل خورشیدی بین عشایر این شهرستان خبرداد.
ولی پالیزبان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از آنجایی که این پنل ها قابل حمل هستند لذا این کار با هدف تامین روشنایی عشایر کوچنده و شارژ گوشی همراه آنها انجام شد.
وی از آبرسانی سیار به میزان ۳۱هزار متر مکعب برای ۳۵۰خانوار عشایری شهرستان در ۹ ماهه امسال خبرداد و افزود: در این مدت همچنین ۶۱۲ تن آرد سهیمه ای بین یک هزارو ۷۰۰ خانوار عشایر این شهرستان توزیع شد.
رئیس امور عشایر دهلران توزیع علوفه دامی(جو) به میزان ۷۷۲ تن در راستای تامین علوفه مورد نیاز دام عشایر با توجه به خشکسالی و عدم بارش نزولات آسمانی از دیگر اقدام های این شرکت برشمرد و گفت: توزیع خوراک دام ( کنسانتره) به میزان ۳۱۰ تن در جهت تامین علوفه دامی مورد نیاز دام عشایر سطح شهرستان از دیگر خدمات به عشایر است.
یک هزار و ۶۵۰ خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر ۹هزار و ۵۰۰ نفر و ۱۸۰ هزار راس دام سبک در مناطق مختلف عشایری میمه، زرین آباد ،موسیان و بخش مرکزی شهرستان دهلران به شغل دامداری و دامپروری مشغول هستند.
خبرنگار:علی رضازاده** انتشار دهنده : شهریار حیدری فر
۷۲۱۷۵/۶۰۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13117 بازدید

بازدید دیروز: 15786 بازدید

بازدید کل : 1851521 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر