چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۸
 |  6/ دی/ 1396 - 3:11
  |   نظرات: بدون نظر
114 بازدید بازدید

دادستان انتظامی قضات: ترویج فرهنگ صلح و سازش نیاز کنونی جامعه است


به گزارش ایرنا،حجت الاسلام و المسلیمن محمد موحدی آزاد روز چهارشنبه در نشست شورای اداری دهلران با ذکر اینکه راهکار بخشی از مشکلات مربوط به بخش فرهنگی جامعه است تاکید کرد: باید تلاش شود تا فرهنگ صلح و سازش در جامعه تبلیغ و ترویج داده شود.
وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ صلح و سازش و تقویت اخلاق اسلامی از سرازیر شدن پرونده ها به دستگاه قضایی جلوگیری می کند.
دادستان انتظامی قضات کشور همچنین ابراز امیدواری کرد که دیگر بخش ها و بویژه بخش اقتصادی نظام و دولت بتوانند برنامه هایی که مسیر رشد و تعالی کشور را فراهم کند پیگیری کنند تا مشکل جذب نیرو و توجه به نیروهای مستحق و مولد بیش از پیش مد نظر باشد.
وی حل مشکلات اقتصادی را باعث کاهش جرائم دانست و گفت: همه باید در این زمینه تلاش کنند تا شاهد کاهش جرائم در همه حوزه ها باشیم.
موحدی آزاد همچنین کمبود کادر قضایی را از جمله کاستی ها و مشکلات دستگاه قضائی ذکر کرد و گفت:قوه قضاییه دنبال جذب،آموزش و گزینش نیروهای بومی است.
دادستان انتظامی قضات کشور با اشاره به نظام سازی اسلامی به عنوان هدف انقلاب اسلامی ،تحققاین هدف را مستلزم وجود ابزار ،زمان و زمینه دانست.
موحدی آزاد گفت: ساخت نظام اسلامی امکانات،ابزار،زمینه ها، زمان و نیروی انسانی تربیت شده می خواهد و در سه دهه نمی شود انتظار داشت همه چیز طبق اسلام و قوانین اسلامی و همه مدیران برابر شرع عمل کنند و این شاید انتظار قابل قبولی نباشد.
وی با اشاره به اینکه در ما در آغاز راه هستیم، گفت: فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشته ایم و فراز و نشیب های فراوانی پیش رو داریم تا به هدف برسیم و استکبار نیز علی رغم همه تلاش هایش نتوانسته مانع این حرکت ما شود.
دادستان انتظامی قضات کشور یکی از دلایل ضعف استکبار در تشخیص را ناشی از جهل او بر غنای فرهنگی شیعی دانست و افزود: آنها شیعه و سرمایه و امکانات او را نشناخته اند .
موحدی آزاد با اشاره به وجود هزاران پایان نامه توسط مستشرقین در باب اسلام و حضور ۲۰میلیونی زائران در عتبات عالیات گفت: این فرهنگ انقلاب است که سوریه را حفظ و شر داعش را از عراق و سوریه کم کرد و این از عوامل فرهنگی انقلاب ماست.
وی به مسایل و مشکلات اقتصادی اشاره و گفت: هشت سال جنگ،دوران سازندگی و تحریم ها همه موانع بوده اند البته جنگ برکاتی چون پیشرفت نظامی برای ما داشت و اگر این پیشرفت ها نبود الان کشور در زمینه دفاعی این اندازه قدرتمند نبود.
فرماندار دهلران نیز در ابن نشست گفت:این شهرستان با ۷۰ هزار نفر جمعیت و ۷هزار کیلومتر مربع وسعت دارد.
وی بااشاره به ۴ بخش و ۸دهستان در این شهرستان گفت:این شهرستان با مزیت ها و ظرفیت ها و اقوام کرد و لر و عرب و ۲۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق بعد از مرکز استان بزرگترین شهرستان است.
وی تنوع اب و هوایی و ظرفیت های گردشگری و کشاورزی و نفت و گاز شهرستان را یادآور شد و افزود:تولید ۹۲ درصد نفت و گاز غرب کشور و تولید سالانه ۶۰ درصد محصولات کشاورزی استان در این شهرستان است.
وی با اشاره به نقش مردم دهلران در ۸ سال دفاع مقدس و تقدیم ۳۰۰ شهید گفت:علی رغم همه این ظرفیت ها و فرصت ها و آسیب ها این شهرستان به همت نیروهای نظامی،انتظامی و امنیتی و مردم و دستگاه قضا یکی از امن ترین شهرستانهاست.
موسوی راه اندازی دادگاه در بخش های زرین آباد و میمه با توجه به فاصله ۱۱۵ کیلومتری آنها با مرکز شهرستان ضروری ذکر کرد و گفت: راه اندازی دادگاه در دشت عباس با ۱۰ هزار نفر جمعیت از دیگر درخواست هایی است که امیدواریم با توجه به بعد مسافت زرین آباد و میمه و همچنین دشت عباس با مرکز شهرستان محقق شوند.
فرماندار دهلران با اشاره به اعتبارات مناسب برای ساخت زندان در شهرستان گفت: برغم این اعتبارات اما روند کار کند است و می طلبد در این زمینه نیز با توجه به مسافت ۲۲۰کیلومتری شهرستان تا استان چاره اندیشی و روند این موضوع تسریع شود.
رئیس دادگستری دهلران نیز با اشاره به ۵۲۶هزار هکتار اراضی ملی در شهرستان گفت:یکهزار و ۲۰۰ هکتار زمین از زمین خواران در سال جاری خلع ید شد که از رشد دو برابری در مقایسه با سال گذشته برخوردار است.
عبدالکریم سبزواری افزود:پر کردن ۶۰حلقه چاه غیرمجاز و جمع آوری ۲۰ موتور پمپاژ غیرمجاز از دیگر اقدامات امسال در راستای حفاظت و صیانت از منابع آبی شهرستان است.
وی با اشاره به ۶هزار و ۷۴۷ پرونده وارده به دادگستری دهلران در نه ماهه اول امسال گفت: در این مدت بیش از ۷هزار پرونده مختومه شد که این آمار بیش از ورودی های دادگستری است.
رئیس دادگستری دهلران با اشاره به ابلاغ ۶۰درصدی الکترونیک در این شهرستان افزود: این شهرستان در ماه گذشته در زمینه ابلاغ الکتروینک رتبه دوم استان را کسب کرد.
وی به ۷۱۲ مورد ایجاد صلح و سازش در دادگستری دهلران اشاره و اضافه کرد: در شورای حل اختلاف شهرستان نیز ۲۸۶ مورد سازش داشته ایم.
سبزواری با اشاره به کاهش آمار کشف سلاح و همچنین دستگیری ها در سال جاری نسبت به سال گذشته گفت:تکریم ارباب رجوع و ۱۵۰ساعت ملاقات عمومی از دیگر اقدامات در این مدت است.
خبرنگار:علی رضازاده**انتشار : شهریار حیدری فر
۷۱۷۵/۶۰۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 8294 بازدید

بازدید دیروز: 16919 بازدید

بازدید کل : 1830912 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر