یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۵
 |  6/ دی/ 1396 - 3:03
  |   نظرات: بدون نظر
49 بازدید بازدید

خلاء جزیی‌نگری چالش پرونده‌های مهم قضایی است


رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

خلاء جزیی‌نگری چالش پرونده‌های مهم قضایی است

رئیس کل دادگستری استان مرکزی نبود نگاه جزئی و دقیق را چالش موجود در پرونده‌های مهم قضایی دانست.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی در همایش روسای کلانتری‌ها و فرماندهان پاسگاه‌های استان مرکزی با اشاره به اهمیت کار ماموران انتظامی در مراحل اولیه یک پرونده عنوان کرد: در یک صحنه جرم باید تمامی جزئیات و کوچکترین مسائل با ریزبینی و دقت مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر توجه به آیین‌نامه اجرایی حدود اختیارات٬ شرح وظایف و چگونگی بررسی صحنه جرم تصریح کرد: عدم اشراف ماموران پلیس و پاسگاه‌ها نسبت به این آیین‌نامه مطلوب نیست چرا که باید صحنه و فضای وقوع جرم به صورت کامل ترسیم شود، فیلم و عکس به تنهایی سندی مرده است و باید صحنه جرم همراه با کروکی ترسیم و تصویر صورت جلسه شود و امکان رفع ابهامات احتمالی میسر باشد.

عبداللهی بر دقت در پرونده‌های سرقت و آموزش نیروهای تحت امر جهت بررسی دقیق چنین پرونده‌هایی تاکید کرد و گفت: در پرونده‌های سرقت باید تمامی جوانب و جزئیات با ریزبینی بررسی شود و حتی در صورت نیاز صحنه ها بازسازی شود.

وی بزرگترین مشکل در پرونده‌های مهم را خلاء جزئی‌نگری دانست و افزود: باید با اشراف به آیین‌نامه همه ارکان یک صحنه را مورد توجه قرار دارد و زوایای پنهان آن را یافت تا بتوان به درستی اقدام و حکم صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به اهمیت بحث ایست و بازرسی اظهار کرد: لازم است که هفته‌ای یک بار برای نیروهای تحت امر مانور برگزار شود، آیین‌نامه و مقررات تیراندازی مرور و ملکه ذهن ماموران شود تا در صورت بروز مواردی نیازمند ایست و بازرسی اقدام درستی را انجام دهند و با تسلط امور را رسیدگی کنند. ماموران باید بدانند که در چه زمانی و چطور از سلاح استفاده کنند و ایست و بازرسی چطور انجام گیرد و محورهای مواصلاتی را بشناسند که این امر منوط به آموزش و مانورهای مستمر و مداوم است.

وی همچنین بر لزوم ارتباط و تعامل هفتگی روسای کلانتری‌ها با دادستانی به منظور در جریان قرار گرفتن امور و ممانعت از بروز سوءتفاهم و تسریع در انجام امور تاکید کرد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 841 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2026045 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر