پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۳
 |  6/ دی/ 1396 - 11:46
  |   نظرات: بدون نظر
45 بازدید بازدید

حاشیه نشینی وبیکاری ریشه بسیاری از جرائم/قضات به سادگی از زندان استفاده نکنند


به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار قضایی ایرنا، اصغر جهانگیر در سفر رئیس قوه قضائیه به استان ایلام، با حضور در ایوان یکی از شهرهای این استان، با مسئولین و مردم این شهرستان دیدار کرد و در نشستی با شورای اداری به بررسی وضعیت این شهرستان پرداخت.
جهانگیر با حضور در نشست شورای اداری شهرستان ایوان گفت: آنچه امروز برای رشد و توسعه تمام بخش های کشور مورد نیاز است وحدت و همکاری تمام نهادها و ارگان ها در کنار همدلی تمام اقوام کشور است.
رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و ترییتی کشور درباره وضعیت قضایی شهرستان ایوان گفت: عمده ترین دلیل جرم در این منطقه بیکاری و نبود شغل است که متولیان امر برای ریشه کن کردن آن باید بطور جدی اقدام کنند.
وی با بیان اینکه زندان نباید راه حل اول برای برخورد با جرائم باشد گفت: با زندانی شدن فرد خانواده وی دچار بحران های عدیده می شود و این امر، توسعه چرخه جرم در جامعه را به همراه دارد.
این مقام ارشد قضایی ، امنیت را از نیازهای اساسی بشر دانست و گفت: به لطف خدا امنیت لازم در کشور ما با تلاش نهادهای مختلف وجود دارد و همه ما باید قدر آن را بدانیم؛ در سایه امنیت باید برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تلاش کنیم تا تمام کشور دارای توسعه متوازن و پایدار باشد.
رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه تاکید کرد: نباید قضات به سادگی از زندان برای برخورد با جرائم استفاده کنند و به خصوص افراد بدهکار و محکومان مالی تا حد امکان نباید به زندان بیایند.
در آغاز این نشست که مقامات قضایی و اجرایی استان حضور داشتند، امام جمعه، فرماندار و دادستان شهرستان ایوان گزارشی از وضعیت بخش های مختلف شهرستان ارائه کردند.
براساس این گزارش، رئیس سازمان زندان ها که با استقبال رسمی مقامات قضایی و اجرایی وارد شهرستان ایوان شد در بدو ورود با حضور در مزار شهدای گمنام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
به گزارش ایرنا، آیت‌الله آملی لاریجانی روز گذشته (سه شنبه) به استان کرمانشاه سفر و از مناطق زلزله زده دیدن کرد؛ آیت الله آملی لاریجانی همچنین دیروز در بازدید از منطقه زلزله زده سرپل ذهاب که حدود ۴ ساعت به طول انجامید، به صورت مستقیم با برخی ساکنان محله فولادی سرپل ذهاب که در جریان زلزله ۲۱ آبان بیشترین خسارت را دیده است، گفت و گو کرد.
رئیس قوه قضائیه به همراه مقامات عالی قضایی صبح امروز برای سفر دو روزه وارد استان ایلام شد و مورد استقبال مسئولان استانی قرار گرفت.
اجتمام** ۷۳۲۹** ۱۵۶۹
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد ** انتشار:علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
irnaej@
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12229 بازدید

بازدید دیروز: 15786 بازدید

بازدید کل : 1850633 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر