پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۹
 |  6/ دی/ 1396 - 12:23
  |   نظرات: بدون نظر
31 بازدید بازدید

برخورد جدی با عرضه مصالح غیر استاندارد به زلزله زدگان خراسان شمالی


به گزارش ایرنا، محمدحسین علی نیا چهارشنبه در همایش زلزله کیفیت ساخت و مدیریت بحران با تاکید بر مصالح ساختمانی استاندارد اظهار کرد: تلاش ما ساخت خانه های مقاوم برای زلزله زدگان است و به هیچ عنوان نباید مصالح با کیفت پایین و غیراستاندارد پای ساخت و سازها آید.
وی با انتقاد از تولید و ورود مصالح غیراستاندارد به بازار گفت: بعضا شاهد عرضه پلی استایرن با چگالی پایین و یا تولید و عرضه تیرچه بلوک های غیراستاندارد هستیم که باید تلاش شود تا تولید این مصالح متوقف و از ورود این مصالح به بازار نیز جلوگیری شود.
وی گفت: از توان نیروی انتظامی در این باره استفاده شده است تا از ورود مصالح غیر استاندارد به استان جلوگیری شود البته تلاش داریم تا از توان دادستانی به عنوان مدعی العموم نیز برای برخورد با مصالح نامرغوب استفاده شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی افزود: اخیرا پنج واحد تولیدی تیرچه بلوک مجوز استفاده و بهره بردای از علامت استاندارد را دریافت کرده اند.
وی با اشاره به اینکه اعتبارات و هزینه های زیادی در صنعت ساخت و ساز صرف می شود گفت: هزینه هایی که در ساخت و ساز ها صرف می شود، سرمایه هایی ملی است بنابراین استفاده از مصالح ساختمانی غیراستاندارد و با کیفیت پایین، خسارت به سرمایه های ملی به شمار می رود.
وی افزود: استفاده از مصالح خوب و مرغوب و تلاش برای مقاوم سازی مسکن نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه است و در این باره سازندگان و مهندسان باید تلاش کنند تا با نظارت های خوب در مراحل مختلف ساخت، از سرمایه های ملی صیانت و حفاظت کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: با مقاوم سازی مسکن می توان میزان خسارت ها در حوادث احتمالی را کاهش داد و اصولا یکی از علت های اصلی در زیاد بودن خسارت ها در حادثه ها عامل انسانی است.
در زلزله ۲۳ اردیبهشت ماه امسال، بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در ۷۷ روستا و ۳ نقطه شهری استان خسارت دیدند و در این حادثه ۲ هزار و ۴۴۹ واحد در روستاها به علت شدت زلزله نیاز به بازسازی پیدا کردند و در شهرها نیز ۲ هزار و ۵۰۰ واحد احداثی شناسایی شد و در روستاهای استان ۲ هزار و ۹۲ واحد مسکونی و در شهرها هفت هزار و ۵۲۰واحد مسکونی نیاز به تعمیر پیدا کرده است.
هم اکنون ساخت و ساز در مناطق زلزله زده با شتاب ادامه دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
۷۱۸۵ / ۶۰۴۲ خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12994 بازدید

بازدید دیروز: 15786 بازدید

بازدید کل : 1851398 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر