پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۷
 |  5/ دی/ 1396 - 12:28
  |   نظرات: بدون نظر
52 بازدید بازدید

۶۲ مورد ساخت و سازغیرمجاز در خراسان شمالی قلع و قمع شد


رضا جباران سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه از این تعداد ۳۰۰ مورد ساخت و ساز قدیمی بوده است اظهار کرد: از مجموع حکم های قلع و قمع در سال جاری نیز ۵۰ مورد آن مربوط به ساخت و سازهای جدید بوده است.
وی گفت: همچنین دراین مدت ۱۹۵ مجوز تغییر کاربری برای طرح های غیرکشاورزی و ۲۹۵ مجوز تغییر کاربری برای طرح های کشاورزی نیز صورت گرفته است.
جباران درخصوص تغییر کاربری برای طرح های کشاورزی و غیر کشاورزی افزود: در این راستا هر ساختمانی که از سال ۷۴ به بعد ساخته و مجوز لازم را از سازمان جهاد کشاورزی نگرفته باشد براساس قانون باید در یک بازه زمانی سه ساله تعیین تکلیف شود.
مدیرکل اموراراضی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از سرعت روند شناسایی تغییر کاربری در سال جاری خبر داد و گفت: سال گذشته ۶ تا گشت حفظ کاربری داشته ایم که امسال به هشت مورد افزایش پیدا کرده است.
جباران افزود: افرادی که می خواهند در زمین کشاورزی تغییر و تبدیل انجام دهند باید به جهاد کشاورزی مراجعه کنند و یا با شماره ۱۳۱ تماس بگیرد تا منجر به قلع و قمع نشود.
استان خراسان شمالی با ۸۲ هزار بهره بردار ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که ۱۱درصد گستره استان را تشکیل می دهد به طوری که هر کشاورز تنها سه و نیم هکتار زمین برای کشت و کار دارد اما همین میزان زمین هم یکپارچه نیست.
/ ۳۰۰۷۷۱۸۶/۶۰۴۲
خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سید حسین قدسی، ربابه صانعی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 4388 بازدید

بازدید دیروز: 15786 بازدید

بازدید کل : 1842792 بازدید

افراد آنلاین: 1 نفر