جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۱۷
 |  4/ دی/ 1396 - 12:53
  |   نظرات: بدون نظر
91 بازدید بازدید

۵۵۰ زندانی جرائم غیرعمد در کهگیلویه و بویراحمد چشم انتظار کمک خیرین


اسماعیل جمیاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد افراد به دلیل پرداخت نکردن جرائم غیر عمد شامل مهریه، دیه و بدهی مالی در زندان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد محبوس هستند.
۱۵۹ زندانی غیر عمد در سطح زندان‌ها و کانون‌های اصلاح و تربیت این استان امسال با کمک افراد خیر، و نیز حمایت‌های مالی ستاد دیه کشور از زندان رهایی یافتند.
این افراد که به دلایلی مانند ناتوانی در پرداخت دیه یا مهریه در زندان به سر می‌بردند با پرداخت ۲۸ میلیارد ریال به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.
وی اظهار کرد: زندانی بودن افراد به علت جرائم غیر عمد آسیب اجتماعی بوده و اثرات زیانباری بر خانواده این دسته از زندانیان دارد و باید با فراهم کردن زمینه آزادی این زندانیان از آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن جلوگیری کرد.
جمیاری ابراز کرد: از این تعداد زندانی جرائم غیر عمد بیش از ۶۰ نفر در زندان گچساران هستند.
مدیر کل زندان‌ها و نائب رئیس ستاد دیه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در سال ۱۳۹۶ فعالیت ستاد دیه استان چشمگیر بوده و چنانچه بانک‌های عامل همکاری بیشتری را در زمینه تسهیل در پرداخت وام با ستاد دیه داشته باشند آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در این استان افزایش خواهد یافت.
وی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی عمومی در خصوص جرائم غیر عمد را از عوامل مؤثر در کاهش جمعیت کیفری دانست و افزود: توصیه به خانواده‌ها به عدم قرار دادن مهریه‌های سنگین و توجه در صدور چک‌های بلامحل از دیگر راه کارهای کاهش جمعیت کیفری زندانیان جرائم غیرعمد است.
جمیاری ادامه داد: در سه زندان‌ استان امکان ادامه تحصیل از ابتدا تا رسیدن به بالاترین مراتب علمی و نیز حرفه آموزی در رشته مختلف فنی و حرفه‌ای برای محکومان فراهم شده است.
سال گذشته ۱۲۳ نفر زندانی جرائم غیرعمد با مبلغ ۴۱ میلیارد ریال از زندان آزاد شدند.
سال گذشته بیش از ۳۰۰ زندانی غیر عمد در سه زندان‌ این استان بودند.
۲۱۰ زندانی در کهگیلویه و بویراحمد حافظ یک تا ۹ جزء قرآن کریم هستند.
ارائه آموزش‌های مهارتی به زندانیان جزء برنامه‌های مستمر در این استان است که به‌صورت فصلی برگزار می‌شد.
خبرنگار: مریم صیادی** انتشار دهنده: سید ولی موسوی
۲۰۸۰/۶۱۱۰

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11583 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1979971 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر