یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۶
 |  4/ دی/ 1396 - 3:25
  |   نظرات: بدون نظر
63 بازدید بازدید

چند انتصاب در دولت/ پشت پرده استعفای حریری/ اخبار ضدو نقیض از آزادی«مهدی جهانگیری»


در گزیده اخبار سیاسی چهارم دی بخوانید؛

چند انتصاب در دولت/ پشت پرده استعفای حریری/ اخبار ضدو نقیض از آزادی«مهدی جهانگیری»

کنکور؛ دکانی که فعلا تعطیل نمی‌شود، برخی انتصابات امروز در دولت، تاخیر در انتقال اورانیوم قزاقستان به ایران تا زمان موافقت ۱+۵، درخواست رییس پارلمان اردن برای ایجاد روابط با ایران، تماس تلفنی مکرون با ملک سلمان و تاکید بر ضرورت مقابله با ایران، مقابله با حزب‌الله و ایران واقعیت پشت پرده استعفای عجیب حریری در عربستان، «مهدی جهانگیری» آزاد شد، اتمام تحقیقات پرونده املاک نجومی و… از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، چهارم دی ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش ایسنا حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز طی حکم های جداگانه اکبر ترکان را به عنوان «مشاور رییس جمهور در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری»، حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی را به عنوان «مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی»، رضا فرجی دانا را به عنوان «مشاور علمی رییس جمهور»، حسینعلی امیری را به عنوان «معاون امور مجلس رییس جمهور»منصوب کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی یادگار امام در دیدار سردبیر و اعضای تحریریه یک روزنامه با تاکید بر اجتهاد در اندیشه امام خمینی گفت: در شرایط فعلی عدم تبعیض، مبارزه با فساد، ریشه کن کردن فقر و مقابله با ظلم مهمترین مطالبات جامعه است و از همین رو امروز باید بخش فقر ستیز و فسادستیز اندیشه امام پررنگ شود. وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دلیل سکوت شما چیست، گفت: سکوت نکرده‌ام، بلکه روش همیشگی را دارم و اگر بیان موضوعی را لازم بدانم یک لحظه در سخن گفتن تردید نمی کنم؛ اما گاهی سخن گفتن زیاد از حد سودی ندارد.

معاون اول رییس جمهور نیز در جلسه شورای اقتصاد با اشاره به گزارش ارائه شده در خصوص ایجاد نیروگاه ذغال سنگی طبس، اجرای این گونه طرح ها را در مناطق کمتر توسعه یافته نظیر طبس، مثبت ارزیابی کرد و افزود:اجرای طرح‌های صنعتی در مناطق محروم به رونق اقتصادی کمک می‌کند.

کنکور؛ دکانی که فعلا تعطیل نمی‌شود

حذف کنکور بار دیگر به یکی از جنجالی‌ترین و حاشیه‌سازترین موضوعات این روزهای رسانه‌ها تبدیل شده است، اما دقیقا هنگامی که همصدایی برای به اجرا در آمدن قانون حذف کنکور ایجاد می‌شود مسئولان مربوطه با گفتن این که «این کار انجام می‌شود اما چند سال بعد»، این مهم به تعویق می‌افتد. موکول کردن اجرای قانون حذف کنکور از یک زمان به زمان دیگر روال کاری مسئولان شده و این روزها شاهد هستیم که برخی مسئولان وزارت علوم از یک برهه زمانی ۴ یا ۵ ساله برای حذف کنکور صحبت می کنند.

یک شرکت قزاقستانی اعلام کرد: انتقال اورانیوم قزاقستان به ایران را به دلیل کسب اجازه از کشورهای عضو ۱+۵ به تعویق انداخته است.

از طرفی رییس پارلمان اردن خواستار ایجاد روابط با ایران شد. پایگاه خبری الشروق نوشت: در حالیکه برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که در پی تصمیم اخیر ترامپ در مورد قدس اختلافاتی میان اردن و عربستان به وجود آمده است، عاطف الطراونه رییس پارلمان اردن در جلسه پارلمان این کشور با اشاره به ایران و سوریه گفت که اردن باید بدون تاثیر بر روابط با کشورهای حاشیه خلیج (فارس) گسترش ائتلاف‌ها و ایجاد روابط با برخی کشورها را مورد بررسی قرار دهد.

رئیس‌جمهور فرانسه در یک گفت‌وگوی تلفنی با پادشاه عربستان ضمن محکوم کردن حمله موشکی انصارالله یمن به پایتخت عربستان ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد و گفت: فرانسه در مقابل هر نوع تهدید امنیتی علیه عربستان از این کشور حمایت خواهد کرد.

همچنین روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با پرداختن به ماجرای پشت پرده استعفای نخست وزیر لبنان نوشت: استعفای عجیب حریری بخشی از تلاش‌ جاه‌طلبانه ولیعهد سعودی برای تکان دادن ساختار قدرت در منطقه و مقابله با رقیب عربستان، یعنی ایران بود.

سخنگوی وزارت خارجه نیز در نشست خبری با بیان اینکه سفر امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه به ایران در دستور کار است گفت: هیچ شرطی در تبادل هیات‌ها با فرانسه نداریم. بهرام قاسمی همچنین دربخش دیگری از صحبتهایش تصریح کرد برخی از دولتمردان اروپایی گاهی تحت تاثیر القائات معاندان ایران و کسانی که پروژه ایران هراسی را به پیش می‌برند، قرار می‌گیرند و با اطلاعات نادرست در مورد برخی از مسائل موضع‌گیری می‌کنند.

«مهدی جهانگیری» با قرار وثیقه از زندان آزاد شده است. نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران ۱۴ مهر ماه سال جاری در کرمان بازداشت شد و ۱۳ آذر ماه برای ادامه رسیدگی ها از کرمان به تهران منتقل شد.این در حالی است که برخی رسانه ها به نقل از وکیل وی، این خبر را تکذیب کرده اند.

عباس جعفری دولت آبادی در جلسه شورای معاونان دادسرای تهران از اتمام تحقیقات پرونده املاک نجومی خبر داد. دادستان تهران همچنین با اشاره به ملاقات اخیر خود با زندانی احمدرضا جلالی که بابت جاسوسی به اعدام محکوم شده است، اظهار داشت: نامبرده در این بازدید به هشت نوبت ملاقات با ماموران سرویس جاسوسی بیگانه اقرار نموده و در همین رابطه وجوهی را اخذ کرده است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در نشست معاونان عقیدتی سیاسی و جمعی از فرماندهان بسیج قوه قضاییه به برخی هجمه ها و سخنان علیه دستگاه قضایی از سوی برخی افراد که امروز نقش اپوزوسیون را دارند اشاره کرد و افزود: کسانی با بزرگ بینی و دروغ های مخرب قصد دارند به دستگاه قضایی ضربه وارد کنند. عده‌ای هم ماموریت دارند دستگاه‌های منصوب رهبری را بکوبند.

دیوان محاسبات در اطلاعیه‌ای اتهامات وارده به مسئولان کشور درباره کرسنت را رد کرد و گفت که اساسا نامه‌ای توسط یکی از روسای اسبق دیوان محاسبات درباره کرسنت وجود ندارد و رسانه‌های معاند با شیطنت و فضاسازی اتهاماتی را به برخی از مقامات نسبت داده‌اند.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 3159 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2028363 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر