پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۰
 |  4/ دی/ 1396 - 3:07
  |   نظرات: بدون نظر
66 بازدید بازدید

ضریب نفوذ بیمه در خراسان شمالی بالاتر از میانگین کشوری است


به گزارش ایرنا علی وفا پیشه روز دوشنبه در نشست هم اندیشی شورای هماهنگی مدیران بیمه استان با رسانه ها در باره گلایه ها از پرداخت خسارت های بیمه روستاییان خسارت دیده از زلزله ۲۳ اردیبهشت ماه امسال گفت: ۵۰ نفر از آسیب دیدگان از زلزله نسبت به برآورد خسارت ها معترض شدند که درخواست برای بررسی و کارشناسی میزان خسارت ها در دست پیگیری است.
وی افزود: ۲۰ مورد از این تعداد مربوط به واحدهایی است که کارشناسی انجام نشده است که باید برای کارشناسی اقدام شود.

* نهادهای دولتی ساختمان های خود را بیمه کنند
وفاپیشه با اشاره به تکلیف برای بیمه کردن ساختمان های دولتی افزود: براساس دستورالعمل هیات وزیران دستگاه های دولتی مکلف هستند که ساختمان ها و املاک خود را در برابر حوادث بیمه کنند و خوشبختانه بسیاری از ادارات در استان ساختمان های خود را بیمه کرده اند.
رئیس شورای هماهنگی بیمه های خراسان شمالی گفت: بیمه های استان در سال گذشته یکهزار و ۷۱۰ میلیارد ریال حق بیمه دریافت کرده اند اما در همین مدت یکهزار و ۳۵۰ میلیارد ریال غرامت خسارت به بیمه گذاران پرداخت شده است.

* بیمه ها جور کم کاری های ادارات را به دوش می کشند
وی گفت: بر اساس قانون بخشی از حق بیمه دریافت شده از بیمه شخص ثالث به حساب وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی و ۱۰ درصد نیز به حساب وزارت بهداشت واریز می شود که این مبالغ باید برای بهبود وضعیت راه ها و کمک به خسارت های حوادث رانندگی صرف شود.
وی تصریح کرد: بیمه ها ۱۰ درصد از حق بیمه شخص ثالث را برای درمان رایگان آسیب دیدگان از حوادث رانندگی به حساب وزارت بهداشت واریز و در تامین هزینه های درمان و معالجه مصدومان حوادث رانندگی کمک می کنند.
وی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی که بخشی از حق بیمه شخص ثالث را دریافت می کند، باید برای بهبود وضعیت راه ها و جاده ها هزینه کند اما در استان همچنان شاهد وضعیت نامناسب راه ها هستیم.
رئیس شورای هماهنگی بیمه های خراسان شمالی گفت: شرکت های بیمه ای جور نواقص موجود را بر دوش می کشند.
وفا پیشه در بخش دیگر سخنان خود درباره جایگاه صنعت بیمه در کشور گفت: صنعت بیمه نقش بسیاری در توسعه اقتصادی جامعه دارد و کمک کار توسعه اقتصادی در کشور است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
۷۱۸۵ / ۶۰۴۲ خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 3951 بازدید

بازدید دیروز: 15786 بازدید

بازدید کل : 1842355 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر