جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۹
 |  4/ دی/ 1396 - 12:09
  |   نظرات: بدون نظر
36 بازدید بازدید

برخی مسئولان و کارمندان حقوق شهروندی را نادیده می گیرند


به گزارش ایرنا، محمدرضا عسگریان، روز دوشنبه در جلسه کمیته حقوق شهروندی شهرستان سمیرم، با اشاره به برخی گزارش های بازرسان مبنی بر برخورد نامناسب بعضی از کارمندان و مسئولان با مردم، افزود: دولت و شخص رئیس جمهوری بر رعایت حقوق شهروندی تاکید و تصریح دارد.
وی با بیان اینکه حدود ۶۰ اداره در شهرستان فعالیت دارند، افزود: همه نهادها موظف هستند، برای ارائه بهتر خدمات و آشنایی مراجعه کنندگان، وظایف اداره و کارمندان را برای مراجعه کنندگان مشخص کنند تا مردم حقوق خودشان را بدانند.
معاون فرماندار سمیرم اظهار کرد: این از حقوق مردم است که در اداره ای که وارد می شوند با آنها برخورد مناسبی شود و در کوتاه ترین کار آنها به سرانجام برسد.
وی تاکید کرد: شهرداری ها و دهیاری ها وظیفه دارند، در معابر و خیابان ها در شهرها و روستاها مناسب سازی لازم را به خصوص در فصل زمستان انجام دهند تا شهروندان و معلولان بتوانند به راحتی تردد کنند.
عسگریان خاطر نشان کرد: شهروندان عادی در بسیاری موارد با حقوق شهروندی خود، آشنایی ندارند که لازم است با مطالعه و شرکت در برنامه های فرهنگی و آموزشی با حق و حقوق خود آشنا شوند.
استفاده از نظرسنجی های کاغذی و پورتال های اداری درباره نحوه برخورد کارکنان با ارباب رجوع، ادامه بازرسی ها از سازمان های دولتی، ارائه گزارش عملکرد درباره موضوع حقوق شهروندی و رفتار با مردم در هر سازمان و همچنین تاکید بر نصب منشور حقوق شهروندی و آشنایی با وظائف هر سازمان در همان مجموعه، از مسائل و مصوبه های این نشست بود.
شهرستان سمیرم با افزون بر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.
ت/۷۱۴۷ / ۶۰۲۲ خبرنگار: محمود افشاری – انتشار دهنده : عمادی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 11861 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1980249 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر