یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۲
 |  3/ دی/ 1396 - 4:16
  |   نظرات: بدون نظر
50 بازدید بازدید

محسنی اژه ای: قوه قضاییه با شایعه پراکنی در باره زلزله برخورد می کند


به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای روز یکشنبه در یکصد و بیست و دومین نشست خبری با بیان اینکه انتشار مطالب در فضای مجازی درباره زلزله سازمان یافته هست یا نیست، یک مقدمه دارد، ادامه داد: مقدمه آن هم این است که سازمان ‌های امنیتی مانند نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات وارد شوند و موضوع را بررسی کنند، اگر این مقدمه توسط نیروی انتظامی یا وزارت اطلاعات صورت نگیرد، قاضی چه بسا نتواند کشف کند، که کار چه کسی و با چه نیتی است.
وی اضافه کرد: البته ممکن است مواردی هم پیدا شود که یک نفر از روی غفلت، چیزی به گوشش خورده و آن متن را داخل گروهی فرستاده که جلوی این کار هم باید گرفته شود، اما نحوه برخورد با او متفاوت است؛ در استان کرمان یکی دو نفر این کار را می کردند که تعقیب و بازداشت شدند و معلوم شد که یک نفر نظر سوء داشته است و این موضوع در دادسرا تایید شد.

** قاچاق کالا
سخنگوی قوه‌قضاییه در پاسخ به پرسشی در خصوص اظهارات دادستان کل کشور مبنی بر اینکه برخی مسئولان در قاچاق کالا سهم دارند اظهارکرد: از ایشان پرسیدم که چکار کردید و گفتند ورود کردیم و بر اساس گزارشات رسیده و بازرسی‌های انجام شده در حال رسیدگی و تعقیب موضوع هستیم و ان‌شاء‌الله این تحقیقات چندان طول نمی‌کشد.
وی اضافه کرد: قاچاق امری است که مقابله و مبارزه با آن، امروز جزو واجبات است چون با توجه به زیانی که در این شرایط وارد می ‌شود، قطعا می‌ شود گفت قاچاق کالا، حرام و جرم و مقابله با آن لازم و واجب و قانونی است.
محسنی اژه‌ای افزود: سئوال این است که آیا مقدار لازم وقت برای این موضوع گذاشته شده است و آیا این مقدار قاچاق وارده، می‌تواند از روی سهل انگاری و بدون تقصیر باشد؟

** واکنش اژه ای به سخنرانی علیه قضات، کارشناسان و وکلا توسط یک فرد
سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات فردی که در دیدار با دانشجویان دانشگاه شریف و اینکه آیا مسائل مطرح شده از سوی وی به قوه قضاییه وارد است یا نه و همچنین درباره اعلام جرم کردن رییس قوه قضاییه علیه وی، اظهارکرد: رییس قوه قضاییه علیه وی اعلام جرم نکرده است و مطالبی که او می‌گوید دستگاه‌های دیگر می توانند اعلام جرم کنند؛ چون او در آن جلسه به صورت مطلق می ‌گفت قضات، کارشناس و وکلا فاسد هستند و اینگونه حرف زدن قطعا کاری را اصلاح نمی‌کند و حتما این راه اصلاح نیست.
وی با بیان اینکه، قضات، کارشناس و وکلا می ‌توانند علیه این فرد شکایت کنند، ادامه داد: اگر شکایتی مطرح شود حتما تحت تعقیب قرار می‌ گیرد؛ این فرد ادعاهایی را مطرح کرده که با دستور ویژه رییس قوه قضاییه رسیدگی شده است. پس این جمله که گفته رسیدگی نشده، حتما خلاف است و اینکه بگوییم حتماً همه فاسد هستند، درست نیست.
محسنی اژه ای اضافه کرد: شاید هم ادعای این فرد درباره برخی وکلا و قضات درست باشد اما نتوانسته ادعاهای خود را ثابت کند؛ ما هیچ وقت ادعا نداشتیم در دستگاه قضایی، متخلف پیدا نمی ‌شود.

** پیشنهاد شورای حل اختلاف برای اصحاب رسانه ، پیشنهاد بدی نیست
سخنگوی قوه‌ قضاییه درباره تشکیل شورای حل اختلاف ویژه اصحاب رسانه، گفت: شورای حل اختلاف محدودیتی برای صلح و سازش ندارد؛ البته در مواردی که قانون اجازه داده رای بدهند، محدودیت دارند و در هر پرونده ‌ای نمی‌توانند وارد شوند، اما برای صلح و سازش محدودیت ندارد.
وی ادامه داد: شورای حل اختلاف باید وقت خود را بیشتر روی صلح و سازش بگذارد و تشکیل این شورا برای اصحاب رسانه، پیشنهاد بدی نیست.

** آلودگی هوا در کلان شهرها
سخنگوی قوه قضاییه درباره اظهارات دادستان کل کشور در ورود به موضوع آلودگی هوا، گفت: قبلا هم سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع ورود کرده است. دستگاه های مختلف بر اساس قانون تکالیفی دارند که اولاً آلودگی پیدا نشود و اگر پیدا شد باید دید که چگونه رفع شود یا کاهش یابد.
وی افزود: اولین اقدام سازمان بازرسی این است که بررسی می کند ببیند این دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کردند یا نه و دادستانی کل کشور هم همین طور است و به دستگاه‌های مسئول اخطار می‌دهد و اگر لازم باشد، بازخواست می‌کند و اگر هم توجیحاتی داشته باشند، آن توضیحات و توجیحات را می‌ شنود.

ادامه دارد..
اجتمام** ۷۳۲۹**۱۱۹۳** ۱۵۶۹
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 2397 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2027601 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر