پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۲
 |  2/ دی/ 1396 - 10:23
  |   نظرات: بدون نظر
75 بازدید بازدید

پرونده های قضایی تبدیل به فیلمنامه می شود


به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، مهدی افتخاری روز شنبه در نشبت خبری با موضوع سومین جشنواره ملی ایده ها و فرصت ها افزود: در سطح کشور گاهی شنیده می شود که ١٥ میلیون پرونده وجود دارد غافل از اینکه برای هر پرونده ٤ مرحله طی می شود و همان پرونده ٤ بار در دور قضایی قرار می گیرد.
وی ادامه داد: متاسفانه پرونده ها بعد از رسیدگی قضایی ، بدون بهره برداری اجتماعی بصورت راکد به بایگانی تبدیل می شود؛ از این رو در مکاتبه ای که با روسای کل دادگستری های سراسر کشور انجام شده، از آنان خواستیم تا یک پرونده را بعنوان نمونه انتخاب و برای ساخت فیلم به ما معرفی کنند.
افتخاری اضافه کرد: چه بسا پرونده هایی که یک نخبه بجای استفاده از استعدادهایش به یک مجرم تبدیل می شود در حالی که می شد از این فرد به بهترین شکل استفاده کرد.
به گفته وی، هر استان تا کنون دو پرونده را که قابلیت تبدیل به فیلمنامه دارد، برای معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم ارسال کرده است.
دبیر شورای اطلاع رسانی و ارتقای فرهنگی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در رابطه با سخت نیروهای تلویزیونی اظهار کرد: با مساعدة ٤٠ میلیارد تومانی صدا و سیما ، ١٤ تیزر تلویزیونی تا کنون با محوریت پیشگیری ساخته و پخش شده است و ١٣ تیزر دیگر هم در حال تولید است.
ادامه دارد..
اجتمام **٧٣٢٩ ** ۱۴۱۸
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد **ناشر: مریم برزآبادی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 4346 بازدید

بازدید دیروز: 17432 بازدید

بازدید کل : 1719210 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر