پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۸
 |  2/ دی/ 1396 - 12:50
  |   نظرات: بدون نظر
88 بازدید بازدید

مولاوردی: برنامه های مشارکتی عنصر کلیدی حقوق شهروندی است


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «شهیندخت مولاوردی» روز شنبه در همایش سازمان های مردم نهاد و تجارب آموخته در حوزه معلولان که در مجموعه تلاش برگزار شد، افزود: با اینکه موضوع توان یابان (معلولان) در برنامه های توسعه پایدار ٢٠٣٠ به رسمیت شناخته شده است، اما هنوز این افراد از طراحی و سیاست هایی که در زندگی آنها تاثیر دارد، محرومند.
وی افزود: منشور حقوق شهروندی افراد دارای معلولیت را در برمی گیرد، شهروندان صاحبان حقند و باید حقوق آنها رعایت شود.

*هیچ عدالتی بالاتر از برگرداندن حقوق پایمال شده نیست
دستیار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور شهروندی نیز در این همایش با بیان اینکه هیچ عدالتی بالاتر از برگرداندن حقوق پایمال شده نیست، افزود: وزارت کار در سالهای اخیر به سمت احقاق حقوق گروههای اجتماعی گام برداشته است.
«روزبه کردونی» تاکید کرد: حقوق شهروندی را جز خود شهروندان نمی توانند مطالبه کنند.
وی با ابراز خرسندی از تصویب لایحه پیگیری از حقوق توان یاب ها (معلولان) در مجلس ابراز امیدواری کرد که با ائتلاف فراگیر و گروههای ذینفع به صورت هدفمند، بتوایم در راستای حمایت از توان یاب ها گام برداریم.
کردونی افزود: البته بخشی از ضلع حمایت از گروههای توان یاب در جامعه بر عهده بخش آکادمیک کشور و بخشی هم بر عهده دولت است.

**یک کارآفرین: دشمن خارجی را می شناسیم اما داعش اقتصادی را نمی شناسیم
یک کارآفرین توان یاب (معلول) با بیان اینکه نرخ بیکاری شاخصی است که می تواند بیان کننده رونق اقتصادی باشد، گفت: ما دشمنان خارجی را خوب می شناسیم اما دشمن داخلی که داعش اقتصادی و داعش فرهنگی است را نمی شناسیم.
سید محمد موسوی با یادآوری اینکه لایحه حقوق معلولان ١٣ سال پیش در مجلس به تصویب رسید، از اینکه مجلس در زمان تصویب بستر اجرایی، بودجه و نظارت بر حسن اجرای قانون را لحاظ نشده است، انتقاد کرد.
وی با اظهار خشنودی از تصویب کلیات لایحه حقوق معلولان در مجلس گفت: ٣٩ سال از انقلاب می گذرد اما هنوز برنامه های اقتصادی و اجتماعی فاقد بدنه کارشناسی هستند.
موسوی با اشاره به راه اندازی یک کارخانه تولیدی در استان قزوین برای اشتغال معلولان گفت: با راه اندازی این کارخانه که بدون دریافت کمک بلاعوض انجام شد،نشان دادیم که اگر بخواهیم، می توانیم.
وی تاکید کرد : باید تلاش کنیم که روی پای خود بایستیم و منتظر نباشیم که بخش خصوصی برای سرمایه گذاری به میدان بیاید.
وی شرایط اقتصادی را دشوار دانست و تاکید کرد: باید ظرفیت های خود را بشناسیم و از توان خود برای راه اندازی یک کسب و کار استفاده کنیم.
به گزارش ایرنا، همایش سازمان های مردم نهاد و تجارب آموخته در حوزه معلولین با شعار «بدون ما برای ما تصمیم نگیرید» آغاز به کار کرد.
این همایش بر محورهای بهداشت، درمان توانبخشی، مدرسه و آموزش، کارآفرینی و اشتغال، حمایت از خانواده، تجهیزات، حقوق شهروندی و قوانین مرتبط با آن، انتشارات، فرهنگ و رسانه، تربیت بدنی و گردشگری متمرکز شده است.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**٩١٢٣*۱۰۷۰*۲۰۲۵
خبرنگار: زهره دریغ گفتار*ناشر: لیلا جودی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 5730 بازدید

بازدید دیروز: 17432 بازدید

بازدید کل : 1720594 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر