جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۱
 |  2/ دی/ 1396 - 1:46
  |   نظرات: بدون نظر
54 بازدید بازدید

سینماگران می توانند نسخه های پیچیده شده ابرقدرت ها را کم اثر کنند


به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، احمد میرعلایی روز شنبه در نشست خبری جشنواره فیلم فجر و همچنین سومین جشنواره ملی ایده ها و فرصت ها که در محل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برگزار شد این مطلب را اعلام کرد.
میرعلایی با بیان اینکه کسانی که سینما را در دنیا راه انداختند درحال مدیریت آن هستند، اظهارکرد: همانانی که سینما را راه اندازی کرده اند ، امنیت ملی کشور خود را در سالن های سینما جستجو می کنند؛ آنان نه تنها دنبال امنیت خود در سالن های سینما هستند بلکه نسخه هایی برای کشورهای دیگر هم می پیچند بی اینکه جای پایی از خود بگذارند.
مدیرعامل سابق بنیاد فارابی با قدردانی از فعالیت و درخشش سینماگران ما در عرصه هایی بین المللی ادامه داد: سینمای کشور ما در بخش های داستانی، مستند و پویانمایی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و بخش مهمی از این اثرات سو را کاهش دهد.
مجری جشنواره فیلم فجر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه درباره این جشنواره گفت: همانند سالهای گذشته قرار است تیم های داوری آشنا به سینما، فیلم های جشنواره را ببینند و به منظور توسعه این سیاست معاونت اجتماعی قوه قضائیه، فیلم هایی را در سه بخش فیلم نامه نویسی، کارگردانی و تهیه کنندگی مورد تشویق قرار دهند.
وی اضافه کرد: بخش فیلم نامه نویسی مستقل باید در جشنواره راه اندازی و فراخوان داده شود و شرایطی هم برای تولید و خرید فیلم نامه باید آماده شود؛ البته بهترین چیزی که می شود این اهداف را جستجو کرد در خود فیلم نامه است.

** استارت آپ ها ظرفیت های مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و ایجاد اشتغال
امیرحسین اسدی مجری سومین جشنواره ملی ایده ها و فرصت های معاونت اجتماعی قوه قضائیه هم در این نشست خبری با بیان اینکه ۴۰ میلیون گوشی هوشمند و به همین تعداد، کاربر در کشور وجود دارد، گفت: ۶۰ درصد پهنای باند در ایران برای تلگرام مصرف می شود.
وی ادامه داد: این آمار یعنی بزرگترین ظرفیت را در کاهش آسیب ها اجتماعی در فضای مجازی خواهیم داشت و این روش در بحران های اجتماعی هم می تواند به کمک ما بیاید.
اسدی استارت آپ ها را ظرفیت خوبی هم اطلاع رسانی برای پیشگیری از وقوع جرم و هم ایجاد کسب و کار دانست وگفت: ایجاد اشتغال یعنی کاهش آسیب های اجتماعی؛ از فضای اینترنتی می توان بخوبی استفاده کرد اگر ما از این فضا استفاده نکنیم ، فضاها در حال آلوده شدن و به ضرر اجتماع و مملکت ماست.
وی ادامه داد: ۸۶ میلیارد دلار اپ برای اتحادیه اروپا درآمد اقصادی دارد و ۱۳ درصد شرکت های کوچک استارت آپ ، روستایی هستند؛ در ایران ۱۲ هزار تولید کننده برنامه (اپ دیولوپر) وجود داردکه اگر یک درصد آنان وارد حوزه آسیب های اجتماعی شوند، اشتغال بسیاری ایجاد خواهد شد.
مجری سومین جشنواره ملی ایده ها و فرصت های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با بیان اینکه تا سال ۲۰۲۰ حدود ۹۰ و نیم میلیارد کاربر ابزار موبایل خواهیم داشت که درحال حاضر ۸ میلیارد کاربر، فعال هستند، گفت: از این خیل عظیم فناوری نوین می توان برای کاهش آسیب های اجتماعی بهره گرفت.
اسدی با بیان اینکه جشنواره ملی ایده ها و فرصت ها در چهار محور تلفن همراه، نرم افزار رایانه ای ، بازی رایانه ای و وب سایت در حوزه پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی برگزار می شود، اظهارکرد: فعالان حوزه استارت آپ ها تا اول بهمن فرصت دارند محصولات خود را برای معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ارسال کنند.
وی ادامه داد: محصولات تولیدی داوری و ۳۰ تیم برتر انتخاب می شوند ؛ سپس سه تیم برگزیده انتخاب خواهند شد و ۱۰ تیم هم در شتاب دهنده مستقر می شوند یعنی امیدواریم در سال ۹۷ ، پنج محصول از این ۱۰ استارت آپ تولید شود که بتواند برای ۲۵ نفر به طور متوسط اشتغالزایی کند.
اجتمام** ۷۳۲۹ ** ۱۴۱۸
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد** ناشر: مریم برزآبادی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 8176 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1976564 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر