جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۱
 |  2/ دی/ 1396 - 1:57
  |   نظرات: بدون نظر
28 بازدید بازدید

سندهای بیش از ۲۱۲هزار ملک استان بوشهر تک برگ شد


به گزارش ایرنا، اصغر پیرهادی روز شنبه به مناسبت شش دی ماه سالروز سردفتر در جمع خبرنگاران افزود: احتمال می دهیم هنوز ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار سند دفترچه ای املاک در دست مردم استان بوشهر باشد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تا سال ۱۳۹۸ دیگر به سندهای دفترچه ای خدماتی ارائه نمی شود، انتظار می رود دارندگان این نوع سند برای تبدیل سندهای خود هرچه زودتر اقدام کنند.
پیرهادی، در باره اجرای طرح کاداستر بیان کرد: استان بوشهر ۲میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار وسعت دارد که تاکنون در سطح یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار عملیات حدنگاری انجام شده است.
وی با بیان اینکه بیشتر زمین ها در این استان دولتی است گفت: در صورت تامین اعتبار لازم انتظار می رود تا سال ۱۳۹۸ این طرح به پایان برسد.
پیرهادی بدون اشاره به میزان اعتبار لازم برای اجرای طرح کاداستر اظهار کرد: براساس قانون بودجه سال گذشته ۴۲درصد از کل درآمدهای ثبت اسناد به جمعیت هلال احمر و ۸ درصد نیز به شهرداری ها باید پرداخت شود که در این شرایط با اعتبارباقی مانده نمی توان عملیات کاداستر را انجام داد و امیدواریم در بودجه ۱۳۹۷ اعتبار لازم برای اجرای این طرح تامین شود.
وی، میزان درآمد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر در هشت ماه امسال ۷۲ میلیارد ریال و در سال گذشته ۱۲۰میلیارد ریال اعلام کرد.
پیرهادی اظهار کرد: همچنین در هشت ماه گذشته ۲۲۰میلیارد ریال و در سال گذشته ۵۱۱میلیارد ریال وصول مطالبات معوق بانک ها انجام شده است.
وی یادآور شد: از سال گذشته تاکنون ۴۴۴هزار و ۲۱۳ فقره پرونده ثبتی وارد دفاتر ثبت اسناد استان بوشهر شده است که ۲۰۶هزار فقرهبه صورت الکترونیکی آرشیو شده است.
وی با اشاره به ثبت ۲۸هزار پرونده شرکت در استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۹۹ دفترخانه دراستان بوشهر فعال است که از این تعداد ۸۹ مورد سردفتر اصلی و ۱۰ مورد کفیل هستند.
پیرهادی گفت: همچنین ۵۱دفتر ازدواج و طلاق نیز در استان بوشهرفعال هستند که از این تعداد ۴۶ دفتر اصیل و پنج مورد کفیل و ۲۰ دفتر مجوز طلاق دارند.
وی اضافه کرد: در زمان حاضر با توجه به تحولات صورت گرفته ۸۵ درصد خدمات ثبت اسناد استان به صورت الکترونیکی انجام و از سال ۱۳۹۵ نیز همه دفاتر املاک سنتی جمع و دفتر الکترونیک تبدیل شده است.
۶۰۴۷/۶۰۴۳**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 8155 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1976543 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر