جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۴
 |  2/ دی/ 1396 - 11:59
  |   نظرات: بدون نظر
34 بازدید بازدید

حضور کارگروه فنی معاونت اجتماعی قوه قضاییه در جشنواره فیلم فجر


دبیر شورای اطلاع‌رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی قوه قضاییه اعلام کرد

حضور کارگروه فنی معاونت اجتماعی قوه قضاییه در جشنواره فیلم فجر

دبیر شورای ارتقای آگاهی های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از اتصال سایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به درگاه خدمات دولت هوشمند خبر داد و گفت: مردم می توانند هم از طریق جست وجوی مستقیم سایت اقدامات معاونت را پیگیری کنند و هم از طریق درگاه دولت این امکان برایشان فراهم است.

به گزارش ایسنا، مهدی افتخاری در نشست خبری سومین جشنواره ملی ایده ها و فرصت ها با بیان اینکه در سال ٨٩ معاونت پیشگیری راه اندازی شد، گفت: متاسفانه بخش اجتماعی آن مغفول ماند و بیشتر به موضوعات قضایی پرداخته شد.

وی با بیان اینکه این معاونت در سال‌های اخیر به موضوعات اجتماعی پرداخته و یکی از موضوعاتی که معاونت اجتماعی در سال های اخیر از آن استفاده کرده است در حوزه هنر بود، اظهار کرد: این امر به این شکل است که با ساخت یک نماهنگ در زمینه طلاق کار خود را آغاز کردیم و در این راستا از ظرفیت جشنواره فیلم فجر هم استفاده کردیم.

افتخاری با بیان اینکه معاونت اجتماعی در حوزه پیشگیرانه تاکنون برای ساخت ١٤ تیزر تلویزیونی مجوز اخذ کرده است، عنوان کرد: معاونت بازرگانی صداوسیما ٤٠ میلیارد مساعدت کردند تا دست ما برای ساخت تیزرها باز باشد، البته به نظر ما زمانی پیشگیری محقق می شود که مردم و حاکمیت دست به دست هم به میدان بیایند.

وی تصریح کرد: در جشنواره فیلم فجر به عنوان کارگروه فنی فیلم ها را مورد بررسی قرار می دهیم البته امسال ورودمان جدی تر شده و حتی در انتخاب فیلم هایی که قرار است در جشنواره انتخاب شود، نقش داشتیم.

دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه خاطرنشان کرد: با معاونت سینمایی ارشاد در مورد یک فیلم که نکات پیشگیرانه زیادی داشت صحبت کردیم که این فیلم در جشنواره باشد. پرونده‌های زیادی در سطح کشور بدون بهره برداری اجتماعی رسیدگی و به بایگانی ارجاع می‌شود. نامه ای نوشتیم و با روسای دادگستری های کل کشور مکاتبه کردیم تا حداقل یک پرونده ای را به عنوان شاخص برای فیلم نامه به ما معرفی کنند و به این ترتیب از هر استان دو پرونده که قابل تبدیل به فیلمنامه باشه به دست ما رسیده است.

افتخاری در ادامه با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ملی ایده ها و فرصت‌ها، یکی از اهداف این جشنواره را ارتقای آگاهی های عمومی آحاد جامعه و ترویج فرهنگ پیشگیری از جرم به عنوان یک مسئولیت همگانی دانست و افزود: حمایت از تولیدکنندگان ناشناخته اما مستعد در زمینه پیشگیری، کمک به کاهش بیکاری و افزایش تولید در حوزه های اجتماعی، بهره‌گیری از تکنولوژی های نوین برای پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی و استفاده از پتانسیل جوانان و ایده‌های خلاقانه آنها از دیگر اهداف این جشنواره است.

دبیر شورای ارتقای آگاهی های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در خصوص محورهای جشنواره ایده ها و فرصت ها گفت: آسیب های حوزه خانواده و جرایم فضای مجازی، اعتیاد، جرایم اقتصادی، جرایم مالکیت معنوی و سرقت ادبی، تخلفات رانندگی و جرایم و آسیب های حوزه سلامت جسم و روان محورهای این جشنواره است.

وی افزود: ١٥ آذر ماه ثبت نام در این جشنواره آغاز شده و آخرین مهلت ارسال ایده ها ١ بهمن است.

دبیر شورای ارتقای آگاهی های عمومی، اطلاع رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از اتصال سایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به درگاه خدمات دولت هوشمند خبر داد و گفت: مردم می توانند هم از طریق جست و جوی مستقیم سایت و اقدامات معاونت را پیگیری کنند و هم از طریق درگاه دولت این امکان برایشان فراهم است. بواسطه این اقدام رشد جست و جوی معاونت تقریبا دو برابر شده است.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 9488 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1977876 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر