پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۴
 |  2/ دی/ 1396 - 12:25
  |   نظرات: بدون نظر
63 بازدید بازدید

ارزش اراضی دولتی آغاز شده از متصرفان ۴۰ هزار میلیارد ریال است


به گزارش ایرنا، سرهنگ علی عباس نژاد روز شنبه در آیین تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان ایلام اظهار کرد: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از سال ۹۵ به منظور جلوگیری از تعرض به زمین های ملی و دولتی تشکیل شد و هم اکنون صیانت از این اراضی در ۳۴ اداره کل در سطح استان های کشور را بر عهده دارد.
وی با اشاره به اینکه آموزش کارکنان این یگان در شهرستان ها و استان ها در دستور کار قرار دارد، افزود: ۲۰۰ ضابط خاص قضایی از بدنه خود سازمان یگان حفاظت و تعداد ۸۵۰ نیرو از موسسات حفاظتی که اکثر آنها آموزش ها لازم را فرا گرفته اند، مشغول خدمت در این حوزه هستند.
فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: در مدت آغاز بکار تشکیل یگان حافظت در کشور از سال گذشته تاکنون (۱۶ ماه) بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال رفع تصرفات زمین با همکاری املاک شهری و اداره کل راه استان ها انجام شده است.
عباس نژاد یادآور شد: از ابتدای سال جاری تا کنون به طور متوسط در هر ماه ۲ هزار و ۷۰۰ تا سه هزار مورد رفع تصرف زمین در سطح استان ها انجام شده است.
وی با بیان اینکه هیچ اغماضی در خصوص اراضی ملی کشور برای تصرف وجود ندارد، افزود: برای یگان حفاظت از اراضی کشور فرقی ندارد که تصرف کنندگان از کدام قشر و گروه اجتماعی، مسئول یا غیر مسئول هستند و تنها اجرای قانون را لحاظ خواهند کرد.
عباس نژاد جلوگیری از تصرف اراضی ملی را مهم ‌ترین اولویت پلیس در حفظ اراضی ملی بیان کرد و گفت: مهمترین وظیفه سازمان ملی زمین و مسکن، پیشگیری از وقوع جرم و زمین خواری بوده و وظیفه اصلی کارکنان این سازمان در صورت بروز جرم پرونده قضایی را تشکیل داده و به مراجع ذیریط ارجاع خواهند داد.
وی اضافه کرد: به دنبال اجرایی کردن این مهم هستیم که گشت ها را به دستگاه های کنترلی مجهز کنیم تا برابر برنامه جامعی که به استان ها ابلاغ خواهد شد، به صورت سیستمی اقدام های لازم صورت گیرد.
آیین تودیع و معارفه فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن که با حضور فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین کشور و جمعی از مدیران استانی در سالن اداره کل راه و شهرسازی برگزار شد از زحمات علی مهری تقدیر و فریدون یاسمی به سمت فرمانده جدید این یگان در استان ایلام معرفی شد.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی** انتشار دهنده: شهریار حیدری فر
۳۰۳۲/۶۰۳۴

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10016 بازدید

بازدید دیروز: 17432 بازدید

بازدید کل : 1724880 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر