پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۶
 |  1/ دی/ 1396 - 3:37
  |   نظرات: بدون نظر
76 بازدید بازدید

جمهوری آذربایجان ۲۶ زندانی ایرانی را از مرز آستارا تحویل داد


به گزارش خبرنگار ایرنا مسئول امور کنسولی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان روز جمعه در گمرک آستارا گفت: انتقال این زندانیان بر اساس موافقت نامه مبادله زندانیان بین دو کشور انجام شد و زندانیان ایرانی با یک دستگاه اتوبوس برای طی مرحله قرنطینه، به زندان حویق تالش منتقل شدند.
ناصر میرجمالی اظهار کرد: اغلب این افراد به اتهام حمل، خرید و فروش مواد مخدر، تصادف و اقامت غیر مجاز زندانی شده بودند و بقیه دوران محکومیت خود را در زندان های کشورمان سپری خواهند کرد و امکان ملاقات زندانیان با خانواده هایشان و اجرای عادلانه قانون در مورد آنها، از هدف های انتقال زندانیان بود.
وی ادامه داد: بیست و چهارمین مرحله انتقال و تحویل محکومان ایرانی از جمهوری آذربایجان انجام شد و از سال ۱۳۷۸ تاکنون با اجرای قرارداد انتقال محکومان بین ایران و جمهوری آذربایجان، نزدیک به ۵۰۰ زندانی ایرانی از آن کشور به زندان های ایران منتقل شده اند.
وی به هموطنان توصیه کرد که در سفر به جمهوری آذربایجان، از همراه داشتن مواد مخدر و قرص های روانگردان خودداری و اقامت خود را در فاصله سه تا ۱۰ روز به صورت قانونی ثبت کنند، تا مشمول جرائم نقدی و حبس نشوند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:کبیری
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴/۲۰۰۷

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 8161 بازدید

بازدید دیروز: 17432 بازدید

بازدید کل : 1723025 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر