جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۹
 |  1/ دی/ 1396 - 1:20
  |   نظرات: بدون نظر
63 بازدید بازدید

اجرای طرح جمعی گشت شبانه معاونان دادستان تهران


به گزارش روز جمعه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، دادستان تهران در جلسه مقدماتی این طرح، وضعیت اجتماعی شهر تهران، بررسی نحوه ارائه خدمات در شب ها به شهروندان را تشریح و بر لزوم نظارت سرپرستان نواحی دادسرا بر بازداشتگاه ها، کلانتری ها و وضعیت خدمت رسانی به شهروندان، تاکید کرد.
بر اساس این طرح، معاونان دادستان به گروه های چند نفره تقسیم شدند و مقرر شد هر گروه حداقل از یک کلانتری، اورژانس یک بیمارستان، یک بازداشتگاه، اماکن مرتبط با حضور معتادین متجاهر، برخی اماکن عمومی مثل بوستان ها و رستوران های عرضه کننده قلیان بازدید کنند.
دادستان تهران با حضور در بازداشتگاه آگاهی مرکز با ۲۲۰ نفر از متهمان بازداشتی ملاقات چهره به چهره کرد و حسب مورد دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد. همچنین بازدید از مناطق حضور معتادان متجاهر در جنوب شهر و گفت و گو با آنان موضوع دیگری بود که در اجرای این طرح مورد توجه دادستان تهران قرار گرفت.
بر اساس این گزارش، معتادان رها شده در معابر از فقدان اماکنی برای بیتوته کردن در شب ها گلایه مند بودند اما تعداد آنان در مقایسه با بازدید های گذشته کاهش یافته بود؛ البته کسبه منطقه نیز به مساله ناامنی ناشی از حضور معتادان در معابر عمومی شدیدا انتقاد داشتند.
بازدید از مراکز عرضه کننده قلیان در تهران از جمله در منطقه فرحزاد نیز که با حضور رئیس پلیس اطلاعات و امنیت تهران بزرگ انجام شد، نشان داد که برخی از رستوران ها کماکان به این تخلف ادامه می دهند.
دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرده است که حضور مقامات دادسرا در کلانتری ها، بیمارستان ها، مراکز درمانی، خدماتی، ورزشی و اماکن عمومی در شهر تهران می تواند به تقویت انضباط اجتماعی در شهر کمک کرده و همچنین نظارت بیشتر دادستان بر مراکز انتظامی، بازداشتگاه ها، توجه به حقوق عامه و رعایت حقوق شهروندی را محقق کند.
اجتمام**۷۳۲۹**۱۰۲۱
تنظیم: لیلا اسماعیل نژاد**انتشار: حسین نوروزیان

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10908 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1979296 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر