جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۵
 |  30/ آذر/ 1396 - 1:22
  |   نظرات: بدون نظر
51 بازدید بازدید

۲۶۲ زندانی جرایم غیرعمد در زنجان آزاد شدند


علاء الدین کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۰ نفر از این محکومان از بانوان بودند.
وی خاطرنشان کرد: ستاد دیه کشور و این استان در قالب تسهیلات بانکی و کمک های بلاعوض تا کنون قریب ۶۴ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان کمک کرده اند.
کریمی با اشاره به بدهی ۱۸۳ میلیارد و ۲۷۸ میلیون ریالی کل این محکومان، تاکید کرد: از این میزان بدهی ۸۸ میلیارد ریال توسط شاکیان بخشیده شده است.
وی افزود: از مبلغ کل بدهی نزدیک ۱۸ میلیارد ریال نیز آورده محکومان بوده است و نزدیک هفت میلیارد ریال نیز خیران زنجانی به طور موردی برای آزادی این مددجویان کمک کرده اند.
کریمی افزود: تا آبان سال جاری نزدیک ۵۰۰ نفر از مددجویان با شرکت در دوره های مهارت آموزش فنی و حرفه ای موفق به دریافت گواهی مهارتی شدند.
براساس آمار، طی نیمه نخست سال جاری ۳۸ نفر از مددجویانی که دوره حبس خود را تمام کرده و مدرک مهارت خاصی را دریافت کرده بودند، موفق به استفاده از تسهیلات بانکی به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال برای اشتغال شدند.
به گزارش ایرنا، باقیمانده مبالغ کمک به زندانیان نیز در سایر زیرمجموعه ها مانند اعسار و پرداخت بیمه هزینه شده است.
هزینه های اهدایی خیران، تنها برای زندانیانی که محکومیت آنها پرداخت مهریه، بدهی مالی، نفقه، حوادث کارگاهی و تصادف است، را شامل می شود.
کمتر از سه درصد زندانیان زنجان را بانوان و بیش از ۹۷درصد از زندانیان را آقایان تشکیل داده اند، همچنین محکومان مواد مخدر و سرقت به ترتیب بیشترین تعداد زندانیان این استان هستند.
۳۲۱۶/۶۰۸۵
خبرنگار : سجاد کریمی ** انتشار دهنده: رویا رفیعی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 9535 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1977923 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر