جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۷
 |  30/ آذر/ 1396 - 11:39
  |   نظرات: بدون نظر
80 بازدید بازدید

تشکیل ستاد استانی صبر با هدف گسترش فرهنگ عفو و گذشت در کرمان


به گزارش روز پنجشنبه ایرنا و به نقل روابط عمومی دادگستری استان کرمان، یدالله موحد افزود: ستاد ملی صبر به شکل فراقوه ‎ای و با تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه دستگاهها به دنبال اقدامات فرا سازمانی باشند و نقش خود را در آسیب‎ های اجتماعی مشخص کنند، شکل گرفته است.
رئیس ستاد صبر استان کرمان اهداف تشکیل این ستاد را ارتقای فرهنگ مدارا، مودت، همدلی، صبر و مهربانی در جامعه، اعتلای فرهنگ قانون مداری و احترام به حقوق دیگران و ارتقای کارآمدی دستگاه قضایی کشور در حل و فصل دعاوی و منازعات عنوان کرد.
رئیس شورای قضائی استان کرمان بیان کرد: استفاده از رسانه‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی به عنوان یک ظرفیت بزرگ از ملزومات توسعه فرهنگ صبر در جامعه است.
وی اظهار کرد: با توجه به تأکید آموزه های قرآنی و روایی بر لزوم حاکمیت فرهنگ مدارا، مهربانی، عفو و گذشت در میان اهل ایمان و با عنایت به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در زمینه ‘استفاده از روش داوری و حکمیت در حل و فصل دعاوی’ ستاد استانی صبر در دادگستری کرمان ایجاد می شود.
موحد تاکید کرد: ارتقای جایگاه نظام جمهوری اسلامی ایران و دستگاه قضایی کشور در عرصه صلح طلبی و حقوق بشر، کاهش پرونده های دستگاه قضا و کاهش تعداد زندانیان از اهداف دیگر این ستاد است.
ستاد صبر استان کرمان از هفته اول دی ماه ۹۶ در این استان آغاز به کار خواهد کرد.
تشکیل این ستاد پاسخ به فرامین مقام معظم رهبری در حوزه ورود دستگاه‌ ها به عرصه کار فرادستگاهی است و ستاد ملی صبر با رویکرد ترویج فرهنگ صلح و سازش و صبر تشکیل شده است.
پرونده‌ هایی در کشور وجود دارد که به خاطر کاهش آستانه صبر و تحمل و کنترل نشدن خشم موجب بروز قتل و نزاع شده است.
استفاده از رسانه‌ ها و شبکه‌ های اجتماعی به عنوان یک ظرفیت بزرگ از ملزومات توسعه فرهنگ صبر در جامعه است.
توسعه فرهنگ صبر باعث کاهش آسیب‌ های اجتماعی و جرایمی می شود که به ساده‌ ترین شکل ممکن فاجعه بزرگ را رقم می‌ زند.
در این ستاد کمیته تخصصی فضای مجازی و شبکه ‎های اجتماعی راه‎ اندازی شده که دنبال ترویج فرهنگ صبر و صلح و سازش در جامعه است.
هفت کمیته دیگر نیز در ستاد ملی صبر تشکیل شده که در آن کمیته ها از فعالان اجتماعی، متخصصان و روحانیون استفاده شده و با ارائه راهکار دقیق و کارشناسی در صدد این است که آسیب‎ های اجتماعی در جامعه کم ‎تر شود.
در مجموع حدود ۱۵ هزار همیار صبر در کشور با این ستاد ملی همکاری دارند.
همیاران صبر، با راه انداختن پویش های اجتماعی در فضای مجازی تلاش می کنند نکات ظریف و کلیدی اخلاقی – رفتاری که می تواند از بروز خشونت های کلامی بکاهد و آن ها را اصلاح کند در جامعه نهادینه کنند.
کاهش ۶۵ درصدی خشونت کلامی در فضای مجازی در مدت ۱۰ روز ، نتیجه یکی از پویش های اجتماعی است که با استفاده از همین ظرفیت راه اندازی شده است.
علاقه مندان به همکاری با این ستاد می توانند با مراجعه به سامانه این ستاد به نشانی www.sabr.ir نامنویسی کرده و نیز می توانند برای آزادی زندانیان، کمک های معنوی و مالی به ارائه کنند.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی
۳۰۲۹

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 7530 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1975918 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر