پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۱
 |  29/ آذر/ 1396 - 9:43
  |   نظرات: بدون نظر
46 بازدید بازدید

مازندران رتبه دوم کشور در ارتکاب جرائم مهم


به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری مازندران حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی تقوی فرد با بیان این مطلب افزود: بیشتر پرونده ها در این استان مربوط به اهانت، تهدید،‌ تخریب، طلاق، مهریه و اختلافات خانوادگی و جرائمی از این دست است.
وی ادامه داد: در بعضی از مسائل مانند درگیری، قبل از اعمال نظر کارشناس در رابطه با جرم صورت پذیرفته این رفتار ناآگاهانه مردم باعث درگیری و اهانت به یکدیگر در جامعه می شود.
رییس کل دادگستری استان خاطرنشان کرد: تمام دستگاه های استان ازجمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و به ویژه صدا و سیمای مرکز باید تلاش بیشتری در خصوص فرهنگ سازی درجامعه انجام دهند.
این مقام قضایی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی مازندران نیز در این خصوص اقداماتی را از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری انجام داده ولی این امر همت استانی می طلبد و باید تمام دستگاههای استان دست در دست هم داده تا بتوانند این معضل اجتماعی را با کمک مردم به کمترین نقطه آن برسانند.
**توهین به اشخاص در راس پرونده های کیفری در مازندران
براساس آمار دادگستری مازندران، بیشترین پرونده های ورودی به دادگستری این استان طی سال گذشته با ۲۷ هزار و ۵۹۶ فقره در زمینه توهین به اشخاص عادی بوده که ۱۰٫۳۴ درصد نسبت به سال ماقبل افزایش داشته است.
پرونده های ورودی به دادگستری در ۲ حوزه کیفری و مسائل حقوقی دسته بندی می شوند که در سال گذشته پرونده های ورودی مربوط به جرائم کیفری در استان مازندران با ریشه آسیب های اجتماعی افزایش داشته اند.
براین اساس ۹ اتهام نخست مربوط به موضوعات کیفری پس از توهین به اشخاص عادی، ضرب و جرح عمدی با ۲۶ هزار و ۷۱۲ پرونده و ۲٫۷۹ درصد رشد و سرقت با ۲۶ هزار و ۶۳۸ فقره و ۴٫۸۹ درصد افزایش در ردیف بیشترین پرونده های ورودی به دادگستری در سال گذشته بوده اند.
تهدید با ۱۹ هزار و ۸۰۹ پرونده و ۱۴٫۴۲ درصد رشد، ایجاد صدمه بدنی غیرعمدی با ۱۷ هزار و ۳۴۴ فقره با ۲٫۳۳ درصد افزایش و تخریب اموال غیرمنقول با ۱۳ هزار و ۲۸۷ فقره و ۶٫۳ درصد رشد از دیگر اتهامات ذکر شده در ردیف اولین هاست.
خبرنگار: فاطمه رحمتی***انتشاردهنده:محسن حسن نیا
۳۰۰۹/۱۸۹۹

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 4448 بازدید

بازدید دیروز: 17432 بازدید

بازدید کل : 1719312 بازدید

افراد آنلاین: 6 نفر