جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۷
 |  29/ آذر/ 1396 - 9:42
  |   نظرات: بدون نظر
311 بازدید بازدید

تمام دستگاه ها در اجرای قانون حدنگار و طرح شمیم با اداره ثبت اسناد باید همکاری کنند


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدصادق اکبری عصر چهارشنبه در سومین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی که به میزبانی بندر شهید رجایی برگزار شد، اظهار داشت: سازمان ها می توانند با مشارکت در این طرح ها جلوی تعدی افراد سود جو را گرفته و مالکیت خود را تثبیت کنند .
وی با تاکید بر رعایت قانون در تمامی موارد، افزود: دستگاه قضا از حقوق افراد حمایت و پشتیبانی می کند و آن را محترم می داند، اما با طمع ورزانی که به هرشکل قصد دست درازی به بیت المال و اراضی ملی را دارند برخورد می کند.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این نشست با بیان اینکه توسعه سرمایه گذاری و ایجاد شهر لجستیکی ما را به سمت بنادر نسل سوم سوق می دهد، بر لزوم تسریع در رسیدگی به پروندهای مربوط به اراضی و انجام تمهیدهای لازم به منظور جلوگیری از بروز مشکلات جدید توسط معارضان تاکید کرد.
الله مراد عفیفی پور با اشاره به طرح بزرگ اسکله های ۱۰۰ هزار تنی نفتی، مرحله سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی و اراضی ۲هزارو ۴۰۰ هکتاری گفت: شاخص های توسعه یافتگی یک کشور، بنادر نسل سوم آن هستند و ما برای آینده کشور و نه تنها آینده بندر شهیدرجایی نیاز به توسعه این بندر داریم.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تاکید کرد: از این رو تعیین تکلیف اراضی پسکرانه کمک شایانی به تحقق اهداف ترسیم شده سازمانی که همانا توسعه ملی است، می نماید .
وی تصریح کرد: ملاک ما قانون است و هرجایی که محرز شود در دعاوی حق با دیگری است و دستگاه قضا رای در این زمینه صادر نماید، قانون ملاک عمل ما است .
گفتنی است اعضای شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و منابع طبیعی هرمزگان پیش از نشست با حضور در اراضی ۲هزارو ۴۰۰هکتاری مجتمع بندری شهید رجایی از موقعیت جغرافیایی پس کرانه این بندر بازدید کردند.
در راستای اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی ، قانون جامع حدنگار (کاداستر) پس از تصویب مجلس شورای اسلامی و تائید شورای نگهبان در سال ۹۳ به وزارت دادگستری ابلاغ و طبق اسناد موجود از فروردین ماه سال ۱۳۹۴ لازم الاجرا شده است.
آئین نامه اجرایی این قانون که در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تدوین شده در برگیرنده ابعاد مختلف حقوقی و اجتماعی است که در اجرای آن باید تمامی دستگاه های اجرایی مانند قضایی ، نظامی ، کشاورزی ، راه و شهرسازی ، نیرو و منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.
طرح شمیم یعنی شبکه مدیریت یکپارچه ملک برای اهداف نقشه برداری کاداستر با دقت ۵ سانتی متری از طریق ایستگاه های ثابت RTK {تجهیزاتی که بر یک نقطه ثابت نصب است } و برداشت آنی در بازه زمانی کوتاهی که از طریق ارتباط رادیوئی – سرویس پیام کوتاه و یا اتصالات بی سیم و اینترنتی تصحیحات محاسبه شده بر اساس مشاهدات خود را برای گیرنده های ماهواره ای متحرک و مستقر بر نقاط مجهول با تکنیک موقعیت با برد مفید ۴۰ کیلومتر از طریق داشتن سیم کارت روی دستگاه های متحرک و یا سیار (ROVER) تا ایستگاه اصلی حداکثر تا فاصله ۸۰ کیلومتر در راستای پیاده سازی قانون حد نگار و یکپارچه سازی نقشه های کلی انجام می گیرد.
خبرنگار:فاطمه حسینی ** انتشاردهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 10105 بازدید

بازدید دیروز: 14605 بازدید

بازدید کل : 1978493 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر