دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۹
 |  26/ آذر/ 1396 - 2:37
  |   نظرات: بدون نظر
205 بازدید بازدید

فراهم شدن زمینه آزادی هنرمندان مددجو پس از جشنواره تئاتر زندانیان


به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا فرهاد درودگر روز یکشنبه در نشست خبری ویژه هفدهمین جشنواره تئاتر زندانیان زندان های سراسر کشور در پاسخ به پرسش ایرنا که آیا ورود مردم برای دیدن تئاتر مددجویان آزاد است یا نه، افزود: یکی از اهداف، اطلاع رسانی است که قرار است با پخش تیزر در تلویزیون و تبلیغ شهرداری انجام شود.
درودگر با بیان اینکه مکان جشنواره را خارج از زندان قرار دادیم تا ورود عموم آزاد باشد، اظهار کرد: بلیت فروشی نداریم اما با یک همت ملی، سازوکاری اندیشیده شده است تا برای این هنرمندان مددجو پول جمع شود و با این پول های جمع آوری شده ، زندانیانی که تئاتر اجرا کرده اند ، درصورت فراهم بودن امکان آزادی برای آنان، آزاد شوند.
وی با بیان اینکه برج آزادی یکی از برندهای اجرای تئاتر شده است، اظهارکرد: چهار اثر صحنه ای در روز نخست ، پنج اثر صحنه ای در روز دوم ، یکی دو اثر مونولوگ و دو اثر بلک پات اجرا می شود و حدود پنج کار خیابانی هم خواهیم داشت.
علیرضا محمدی دیگر کارشناس اداره کل زندان های استان تهران درباره اینکه آیا زندانیان قرار است با دستبند وارد برج ازادی شوند یا نه، گفت: هنرمند مددجو با دستبند و پابند به برج آزادی نمی آید چون او به یک سری مسایل اصلاحی تربیتی رسیده است و با اجازه قاضی بدون پابند به برج آزادی برای اجرای تئاتر می رود.
به گفته وی، جوایز این هنرمندان مانند جشنواره های فجر خیلی سنگین نیست و جوایز ، عمدتا یا بصورت نقدی یا بصورت تندیس هایی است که توسط هیات داوران و هنرمندان معروف به آنان اهدا می شود.
مصطفی محبی ، مدیرکل زندان های استان تهران هم با تایید سخنان محمدی ادامه داد: زندانیان افراد آسیب دیده هستند که سعی ما اصلاح و تربیت آنان است؛ قبلا هم کارهای زیادی از هنر هنرمند مددجو دیده بودیم و در هیچ برنامه ای سعی نکرده ایم از وجه نقد استفاده کنیم.
محبی افزود: بدلیل ارتباط خوب با محاکم قرار شد به همه این مددجویان تشویقی داده شود که بهترین تشویقی و پاداش برای این افراد، مرخصی است و برای این امتیاز هماهنگی های لازم انجام شده است.

**بازگشت شرافتمندانه به جامعه برای مددجو فراهم شود
به گزارش ایرنا، سیدعلی اکبر میرصانعی دبیر هفدهمین جشنوار تئاتر زندانیان زندان های کشور هم در این نشست خبری، یکی از وظایف اصلی سازمان زندانها را اقدامات تربیتی و اصلاحی دانست و افزود: وقتی زندانی با حکم مراجع قضایی به زندان معرفی می شود وظیفه ماست برای آنان کارهای فرهنگی انجام دهیم.
وی ادامه داد: زندانی فرد آسیب پذیری است که در جامعه دچار آسیب شد و وظیفه ما این است که کارهای فرهنگی و تربیتی انجام داده و بازگشت شرافتمندانه او را به جامعه فراهم کنیم.
مسئول کمیته فرهنگی اداره کل زندانهای استان تهران با بیان اینکه مددجویان در رشته های مختلف قران در مسابقات مختلف شرکت می کنند، اظهارکرد: مددجویان در اثر این کلام وحی ممکن است به راه راست هدایت شوند.

** وجود ٤٠٠ دانشجو در زندان های استان تهران
میرصانعی درباره آموزش و وضعیت تحصیلی مددجویان، تحصیل، آموزش و باسواد شدن زندانی را هدایت شدن او به راه مستقیم و موثر دانست و گفت: سه دانشگاه بعثت یک، دو و سه زیر نظر دانشگاه علمی کاربردی در زندان های اوین، رجائی شهر و قزلحصار با ٤٠٠ دانشجو در ٢٠ رشته تحصیلی فعالیت می کند.
وی ادامه داد: ٦ مدرسه در زندان های زیرمجموعه استان تهران وجود دارد ، هزار و ۹۰۰ دانش آموز در این مدارس آموزش می بینند و در سال ٢٥٠ نَفَر باسواد می شوند.

** ٥٠ درصد فعالیت های زندانها ، فرهنگی است
مسئول فرهنگی اداره کل دندان های استان تهران ، گفت: دوره مهارتی و کارگاه پیشگیری از طلاق در زندان انجام می شود.
وی هفت کار هنری انجام شده در اداره کل زندان های استان تهران را هنرهای نمایشی ، تجسمی، سینما، نویسندگی، موسیقی، ترسیمی و حرکات نمایشی برشمرد.
به گزارش ایرنا، هفدهمین جشنواره تئاتر زندانیان زندان های سراسر کشور از ۱۲ تا ۱۴ دی ماه به مدت سه روز و با ۱۸ اثر هنری در محل برج آزادی برگزار می شود.
اجتمام** ۷۳۲۹ ** ۱۷۷۶
خبرنگار : لیلا اسماعیل نژاد ** انتشار: لیلا خطیب زاده

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 13451 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2038655 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر