دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۳
 |  26/ آذر/ 1396 - 12:58
  |   نظرات: بدون نظر
32 بازدید بازدید

تراکم جمعیت کیفری زندان های هرمزگان با ساخت زندان رودان کاهش می یابد


به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های هرمزگان، علی استادی در بازدید میدانی از زندان رودان افزود: زندان رودان از طرح های ملی با ظرفیت ۵۰۰ نفر است که در صورت اختصاص به موقع اعتبار، کمتر از یک سال دیگر به بهره برداری می رسد.
وی بیان داشت: هم اکنون ساخت چهار سوئیت ملاقات شرعی، حضوری و کابین و همچنین ساختمان اداری و انتظامی زندان رودان به پایان رسیده است.
مدیر کل زندان های هرمزگان همچنین در دیدار با رئیس دادگستری و دادستان شهرستان رودان اظهار کرد: زندانی شدن افراد گاهی منجر به از هم پاشیدگی خانواده ها می شود و نتیجه آن چیزی جز آسیب های متعدد اجتماعی نخواهد بود.
استادی اضافه کرد: به هر میزانی که جمعیت کیفری زندان ها کاهش یابد، خدمات دهی به سایر مددجویان مطلوب تر و برنامه های اصلاحی و تربیتی نیز اثر گذار تر خواهد بود.
وی با قدردانی از تعامل بسیار مناسب مسئولان قضایی با مجموعه اردوگاه رودان گفت: باید به سمت حبس زدایی برای حفظ و تحکیم بنیان خانواده حرکت کرد.
این مسئول اظهار داشت: کمک های موردی مشکلی از خانواده زندانیان نیازمند که دچار فقر شدیدی هستند را برطرف نمی کند و باید با اجرای برنامه های هدفمند برای توانمند سازی خانواده زندانیان تلاش کرد.
رئیس دادگستری و دادستان شهرستان رودان نیز یکی از اولویت های دستگاه قضایی را حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه اعلام کرده و بر کاهش جمعیت کیفری و حمایت از خانواده زندانیان نیازمند نیز تاکید کردند.
هر سال بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر از زندانیان دیه و جرائم غیر عمد با تلاش های ستاد دیه از زندان های هرمزگان آزاد می شود.
شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد، میناب و بندرلنگه دارای زندان، رودان اردوگاه کار درمانی، جاسک، قشم، پارسیان و بندرعباس بازداشتگاه و یک باب کانون اصلاح و تربیت در بندرعباس است و هم اکنون ۲ زندان جدید نیز در شهرستان های بندرعباس و رودان در حال ساخت است.
شهرستان رودان با بیش از ۱۲۴ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
۷۱۹۵/ ۶۰۴۸
تنظیم کننده: رقیه غلامی زاده **انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 12299 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2037503 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر