دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۰
 |  26/ آذر/ 1396 - 12:01
  |   نظرات: بدون نظر
60 بازدید بازدید

اجرای برنامه های فرهنگی برای زندانیان /برگزاری جشنواره تئاتر زندانیان


به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، مصطفی محبی روز یکشنبه در نشست خبری در برج آزادی، افزود: زندانی در زندان رها نیست و وقت او به بطالت نمی گذرد؛ ٩ سالن مجهز در ٩ زندان استان تهران برای اجرای برنامه های فرهنگی فعال است و در هر زندان گروه حرفه ای تئاتر علاوه بر گروه های مبتدی، مشغول فعالیت هستند.
مدیرکل زندان های استان تهران درباره هفدهمین جشنواره تئاتر زندان های سراسر کشور، اظهارکرد: در فراخوان داده شده، از ١٣٠ اثر هنری ارسالی ١٨ اثر برتر شناخته شد و در سه روز ١٢ تا ١٤ دیماه امسال به طور زنده تئاترها در برج آزادی اجرا می شود.
به گفته وی، اداره کل زندان های استان تهران ، امسال میزبانی هفدهمین جشنواره تئاتر زندانیان را متقبِل شده و با تشکیل کمیته های تخصصی فعالیت هایی را پیش برده است و با همکاری بنیاد رودکی و برج آزادی این جشنواره ١٢ تا ١٤ دیماه می شود .
محبی، یکی از شاخص های زندان ها در راستای اصلاح و تربیت را اجرای برنامه زنده تئاتر عنوان کرد و.
وی ادامه داد: در زندان ها بخش های مددکاران برای رفع مشکلات فراوان آنان فعال است.
مدیرکل زندان های استان تهران با بیان اینکه حوزه ورزش زندان ها هم فعال است، گفت: زندانیان در ٤٠ رشته حرفه آموزی و صنایع دستی مشغول آموزش هستند و آموزش در هر زندان به میزان امکانات انجام می شود.

**١٠درصد زندانیان مشغول کار هستند
محبی درباره وضعیت اشتغال مددجویان اظهارکرد: ١٠ درصد زندانیان مشغول به کار هستند و در حرفه ای که آموزش دیده اند کار می کنند تا بعد از آزادی مشکلی برای اشتغال نداشته باشند.
وی ادامه داد: در زندان ها ٤ گروه اصلی تئاتر، موسیقی، فیلم سازی و هنرهای تجسمی فعالیت می کنند و در مجموع به لحاظ ارتقای تفکر مطالعاتی در زندان ها ٣٣ کتابخانه با ١٧٠ هزار جلد کتاب در اختیار مددجویان و کارکنان زندان ها قرار دارد.
اجتمام**٧٣٢٩ ** ۱۵۶۹
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد ** انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 19316 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2044520 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر