دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۹
 |  25/ آذر/ 1396 - 10:44
  |   نظرات: بدون نظر
49 بازدید بازدید

گازگرفتگی ۴۳تن را در تهران کشت


به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره کل پزشکی قانونی استان تهران این شمار فوت شده به دلیل مسمویت با منواکسیدکربن در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته(۱۳۹۵) ۵۳با تن جانباخته ۱۹ درصد کاهش یافته است .
به گزارش ایرنا در سال گذشته ۸۳۶ تن بر اثر مسمومیت با گاز منواکسیدکربن در کشور جان باختند که ۶۰۹ تن از آنان در نیمه دوم سال جان خود را از دست داده‌اند.
منواکسید کربن با فرمول شیمیایی( CO)، گازی است که بر اثر ناقص سوختن کربن بوجود می‌آید؛ این گاز بسیار سمی است اما رنگ و بوی خاصی ندارد به همین دلیل کربن منوکسید قاتل نامرئی نامیده می‌شود، میل ترکیبی منواکسیدکربن با هموگلوبین خون حدود ۲۵۰ برابر بیشتر از میل ترکیب با گاز اکسیژن است .
در خون انسان حدود پنچ درصد کربن منواکسید کربن وجود دارد اما اگر این مقدار به ۲۰ درصد برسد باعث مرگ خواهد شد.
استنشاق هوای آلوده به گاز منوکسیدکربن مانع از اکسیژن رسانی به بافت های بدن می شود و می تواند موجب آسیب های مغزی شود؛ در محیط های بسته ، همچون خانه، دفتر کار، کلاس درس و خودرو، تجمع حتی مقدار کمی از گاز CO می تواند خطرناک باشد.
منوکسیدکربن محصول احتراق ناقص مواد سوختی ، همچون گاز شهری، گاز کپسول، نفت، بنزین، گازوئیل، پارافین، زغال سنگ، زغال چوب و چوب است واگر وسیله ای که با سوخت کار می کند و دارای عملکرد معیوب باشد یا به طور صحیح نصب نشده باشد و یا دارای دودکش مناسب نباشد ،می تواند منبع تولید و انتشار گاز CO به شمار آید.
اجتمام **۲۱۸۱**۱۴۱۸
تنظیم: ناهید حاجی خانی ** ناشر: مریم برزآبادی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 17933 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2043137 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر