دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۲
 |  25/ آذر/ 1396 - 11:41
  |   نظرات: بدون نظر
61 بازدید بازدید

افزایش ۱۶٫۵درصدی بودجه وزارت دادگستری در سال ۹۷


به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا ، رییس جمهوری یکشنبه گذشته با حضور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۳۹۷را برای تصویب تقدیم مجلس کرد. سقف بودجه مورد نظر دولت برای سال آتی ۱۱ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۳۵۴ میلیارد و ۶۷۴ میلیون ریال است.
در لایحه بودجه سال ۱۳۹۷، منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه ها و تملک دارایی های سرمایه ای و مالی، افزون بر چهار میلیون و ۲۴۹ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
بودجه عمومی شامل ۲ بخش منابع عمومی و درآمدهای اختصاصی دولت می شود.
یکی از موارد گنجانده شده در بودجه سال ۹۷، بودجه وزارت دادگستری است که به سه بخش وزارت دادگستری، دیه محکومان معسر و سازمان تعزیرات حکومتی تقسیم بندی می شود.
در بند یک تبصره ۱۱ ماده واحده کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ آمده است که به منظور تأمین کسری اعتبارات دیه محکومان معسر با اولویت زنان معسر و مواردی که پرداخت خسارات برعهده بیت المال یا دولت باشد، وزیر دادگستری مجاز است با تصویب هیأت نظارت صندوق تأمین خسارت های بدنی حداکثر تا سه هزار و پانصد میلیارد ( ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ) ریال از منابع درآمد سالانه موضوع بندهای (ث) و (ج) ماده ( ۲۴ ) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه، مصوب ۲۰٫۲٫۹۵ را از محل اعتبارات ردیف ۴-۱۱۰۰۰۰ جدول شماره ( ۷) این قانون دریافت و هزینه کند . مدیرعامل صندوق مزبور مکلف است با اعلام وزیر دادگستری مبلغ یادشده را به نسبت در مقاطع سه ماهه در اختیار وزارت دادگستری قرار دهد.
به گزارش ایرنا، در لایحه بودجه پیشنهادی شال ۹۷ دولت در حوزه وزارت دادگستری ، عملکرد سال ۹۵ این وزارت خانه ۱٫۶۹۹٫۶۵۱ اعلام و بودجه سال ۹۶ آن هم ۲٫۶۹۷٫۹۰۰ مصوب شده است. در برآورد بودجه سال ۹۷ وزارت دادگستری بودجه آن از محل هزینه عمومی به میزان ۳٫۰۲۸٫۵۴۰ ، هزینه متفرقه ۱۹۵٫۸۴۰ و مجموع آن ۳٫۲۲۴٫۳۸۰ برآورد شده است.
براساس تقسیم بندی وزارت دادگستری به سه بخش وزارت دادگستری، دیه محکومان معسر و سازمان تعزیرات حکومتی بودجه هر بخش به تفکیک به صورت زیر برآورد شده است. عملکرد وزارت دادگستری در سال ۹۵، به میزان ۱۶۹٫۷۱۷، بودجه مصوب سال ۹۶ وزارت دادگستری به مبلغ ۲۵۳٫۷۰۰ بوده و برآورد سال ۹۷ به ترتیب به صورت هزینه های عمومی، متفرقه و در جمع ۲۶۸٫۸۸۰، صفر و ۲۶۸٫۸۸۰ است.
برآورد بودجه وزارت دادگستری در بخش دیه محکومان معسر درسال ۹۷، به میزان ۴۵۰٫۰۰۰ است که عملکرد سال ۹۵ آن ۲۲۲٫۲۳۲ و مصوب ۹۶ آن هم ۴۵۰٫۰۰۰ بوده است.
مهمترین نهاد زیر مجموعه وزارت دادگستری سازمان تعزیرات حکومتی است که در این بخش هم عملکرد سال ۹۵، ۱٫۱۶۸٫۴۶۸ و مصوب سال ۹۶ آن ۱٫۷۸۴٫۲۰۰ عنوان شده است و برای بودجه ۹۷ حدود ۲٫۰۸۰٫۸۴۰ درنظر گرفته شد که در دو قسمت هزینه های عمومی به میزان ۱٫۸۸۵٫۰۰۰ و هزینه های متفرقه به میزان ۱۹۵٫۸۴۰ است.
البته در بخش دیگر لایحه بودجه ۹۷ در زمینه بودجه وزارت دادگستری مواردی چون جبران خدمت کارکنان، استفاده از کالا و خدمات، کمک های بلاعوض، رفاه اجتماعی و سایر هزینه ها به تفکیک اشاره و این موارد در هر سه بخش زیرمجموعه این وزارت خانه لحاظ شده است.
طبق بودجه سال ۹۷ درنظرگرفته شده برای وزارت دادگستری، جبران خدمت کارکنان حدود ۱٫۴۳۹٫۹۱۴، استفاده از کالاو خدمات به میزان ۶۳۳٫۷۲۸، کمک های بلاعوض معادل ۱۰۰۰، رفاه اجتماعی به میزان ۵۰۴٫۵۰۹ و سایر هزینه ها هم ۴۵٫۲۲۹ درنظر گرفته شده که در مجموع ۳٫۲۲۴٫۳۸۰ است.
اجتمام** ۷۳۲۹ ** ۱۴۱۸
خبرنگار: لیلا اسماعیل نژاد ** ناشر: مریم برزآبادی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 17319 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2042523 بازدید

افراد آنلاین: 3 نفر