دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵
 |  20/ آذر/ 1396 - 6:28
  |   نظرات: بدون نظر
55 بازدید بازدید

۵۰درصد جمعیت خراسان شمالی زیرپوشش تامین اجتماعی است


به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود دلپسند در دیدار با مدیرکل تامین اجتماعی استان و با حضور در این اداره کل اظهار کرد: تعداد افراد تحت پوشش بیمه ای از شاخصه های پیشرفت هر جامعه ای است، به هر میزان که آحاد جامعه در اقشار مختلف زیر چتر حمایتی قرار بگیرند نگرانی ها و دغدغه های آنان کاسته و انگیزه کاری و میزان بهره وری آنان افزایش می یابد
وی گفت: مهم ترین مشکلاتی که واحدهای تولیدی استان با آن درگیر هستند و در کارگروه تسهیل مطرح می شود، مشکلات معوقات بانکی، پرداخت تسهیلات، تامین اجتماعی،امور مالیاتی و تامین زیرساخت های همچون آب، برق و گاز است.
دلپسند افزود: انتظار ما از سازمان تامین اجتماعی این است که متناسب با شرایط مراجعه کنندگان از حداکثر اختیارات خود جهت حمایت از آنان بهره مند شوند و با نگاهی مثبت به موضوعات رسیدگی کنند.
وی با بیان اینکه تاکید ما حمایت از تولیدکنندگان در چارچوب قوانین است، ادامه داد: عمده درآمدهای سازمان تامین اجتماعی از محل بخش خصوصی و در قالب پیمانکاران و کارفرمایان است و در مباحث برخورد با واحدهای تولیدی ابزار و ملاک ما قانون می باشد اما باید این مقرارت را متناسب با شرایط افراد انعطاف دهیم تا میزان تبعیت آنان از قوانین بیشتر شود.
دلپسند خاطر نشان کرد: مبناء اتخاذ تمامی تصمیمات در نشست های مختلف قوانین و مقررات موجود است تا مخالفت صریحی با قانون نداشته باشد اما در مورادی که سموت وجود دارد نگاه ما جهت رفع مشکلات باید مثبت باشد.
وی تصریح کرد: در تمامی حوزه ها هر چقدر میزان سختگیری ما بیشتر باشد زمینه ی بی نظمی و انحراف از قوانین ایجاد می شود و بنابراین باید روحیه تعامل و هم افزایی و رعایت شرایط تولیدکنندگان در استان بیشتر از گذشته تسری یابد و با شناخت کافی از اختیارات، منابع و ارتباطات حوزه ی کاری خود نهایت مساعدت با مراجعه کنندگان صورت پذیرد.
دلپسند تاکید کرد: با آگاهی از این موضوع که بسیاری از مشکلات موجود واحدهای تولیدی ناخواسته بوده و در برهه ی از زمان وضعیت اقتصادی کشور نابسامان شد بنابراین بسترهای لازم جهت حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان فراهم شده است و تاکید می کنم حمایت ما از افراد توانمند و کارآمد در این عرصه است.
دلپسند اشاره داشت: اگر سازمان تامین اجتماعی نتواند درآمدهای تصریح شده در قوانین را به موقع دریافت نماید به اهداف خود در چرخه وصول درآمد و تامین هزینه های خود به مشکلات عدیده ای مواجهه می شود که عوارض و تبعات اجتماعی زیادی را به دنبال خواهد داشت.
وی خطاب به مدیر کل سازمان تامین اجتماعی خراسان شمالی مطرح کرد: میزان بدهی دستگاه های اجرایی بدهکار به سازمان تامین اجتماعی احصا شود تا بدهی آنهایی که از محل اعتبارات دولتی دارای ردیف می باشند، پرداخت شود و منبع درآمدی برای این سازمان ایجاد شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی با اشاره به مشکلات بازنشستگی پیش از موعد و مشاغل سخت و زیان آور بیان داشت: دستگاه های اجرایی مشمول و کارخانجات باید با ارتقاء تکنولوژی و فناوری ها و بهبود شرایط محیط کار موضوع زیان آوری را حذف نمایند چرا که اثرات بهداشتی و روانی آن با پول قابل حل نیست.
محمود دلپسند با بیان اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی طی مصوبه‌ای به سازمان تامین اجتماعی دستور داد تا از رسیدگی به سنوات ۱۰ سال گذشته اصناف خودداری کند و طبق قانون صرفا دفاتر یکساله اصناف را بازرسی کند، افزود: اگر بحث حسابرسی واحد تولیدی پیش از اعلام این مصوبه منتج به اعلام نظر شده است باید برای بررسی مجدد در مجاری مرتبط قانونی یعنی هیات های بدوی و تجدید نظر مطرح شود و این هیات ها نیز با نگاه حمایتی مثبت به موضوع رسیدگی نمایند.
دلپسند با تاکید بر اینکه رعایت مر قانون وظیفه ماست ، مطرح کرد: اگر موانع یا نواقصی در قوانین وجود دارد احصاء شود تا طی یک نامه ای با امضاء استاندار به ستاد مرکزی جهت اصلاع ارسال شود.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/ ۶۰۴۲ انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 15438 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2040642 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر