دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۵
 |  20/ آذر/ 1396 - 11:59
  |   نظرات: بدون نظر
45 بازدید بازدید

۲۰۸ نفر در سوانح رانندگی خراسان شمالی جان باختند


به گزارش ایرنا، سردار علیرضا مظاهری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این تعداد متوفی در ۱۷۲ فقره تصادف منجر به فوت معابر درون و محورهای برون شهری استان جان خود را از دست داده اند.
وی افزود: شمار جان باختگان در سوانح رانندگی محورهای استان طی هشت ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.
وی با اشاره به ثبت چهار هزار و ۱۷۴ فقره تصادف در محورهای برون و درون شهری استان طی این مدت گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵درصد رشد دارد.

* ۱۷۱ قربانی در سوانح جاده ای
سردار مظاهری تصریح کرد: در هشت ماه امسال ۱۷۱ نفر در ۱۳۶ فقره سانحه رانندگی در جاده های استان جان خود را از دست داده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۴ درصد افزایش داشته است.
وی گفت: در این مدت شمار تصادفات جاده ای نیز با ۲۰ درصد افزایش به ۲ هزار و ۱۲۸ فقره رسیده است.

* افزایش ۵۰ درصدی قربانیان تصادفات معابر شهری
فرمانده انتظامی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در همین مدت وقوع ۳۶ فقره تصادف منجر به فوت در معابر شهری استان منجر به قربانی شدن ۳۷ نفر شده است.
وی گفت: متاسفانه شمار تصادف های منجر به فوت در معابر شهری در هشت ماه امسال به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد و شمار متوفیان در این سانحه ها ۴۸ درصد افزایش یافته است.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سهم بالای راکبان موتورسیکلت در میان قربانیان حوادث رانندگی گفت: یکی از مهم ترین اقدامات برای کاهش سوانح رانندگی، فرهنگ سازی و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی است اما متاسفانه بعضا رانندگان نسبت به رعایت قوانین بی توجه هستند.
وی افزود: با وجود ارائه آموزش های لازم به مردم، هنوز آنگونه که باید رعایت قوانین و اعمال شدن آموزش های ارائه شده، توسط مردم به درستی اجرایی نمی شود.
فرمانده انتظامی خراسان شمالی تصریح کرد: در سه سال گذشته شاهد کاهش آمار فوتی های سوانح رانندگی در استان بودیم اما متاسفانه امسال با وجود تلاش های انجام شده، شاهد افزایش آمار قربانیان این حادثه ها هستیم.
طول جاده های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱,۵۴ درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه ۲۵ کشور قرار دارد.
اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳,۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه ۱۳ قرار دارد.
طول راه های شریانی استان ۶۳۷ کیلومتر است که ۱,۸ از راه های شریانی کشور را دارد و در رتبه ۲۳ قرار دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
۷۱۸۵ / ۶۰۴۲ خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 16621 بازدید

بازدید دیروز: 23599 بازدید

بازدید کل : 2041825 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر