شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۱
 |  20/ آذر/ 1396 - 10:48
  |   نظرات: بدون نظر
62 بازدید بازدید

گسترش استفاده از یافته های پژوهشی در دادگستری زنجان با هدف کاهش جرایم


بشیر مقدمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: از زمان تاسیس این معاونت در دادگستری حدود پنج سال سپری می شود، از طرفی هم کار قوه قضائیه بعد از وقوع جرم شروع می شود، اما با این وجود کارهای پژوهشی در زمینه علت یابی آسیب ها را به جد آغاز کرده و دنبال می کند.
معاون دادگستری استان زنجان تصریح کرد: در این رابطه این معاونت با دانشگاه های استان، اساتید و پژوهشگران قراردادهایی منعقد کرده و در راستای تبیین اهمیت پیشگیری، نشست هایی در دانشگاه ها و سایر نهادها برگزار می کند.
مقدمی گفت: جلوگیری از افزایش جرایم، کار یک قوه و یک دستگاه نیست، بلکه نیازمند همت همگانی و عزم همه قوا در این موضوع است.
وی تاکید کرد: باید قبل از اینکه کار به رسیدگی مسئله توسط دستگاه قضایی برسد، با فرهنگ سازی، نظارت موثر و آگاه سازی اقشار مختلف جامعه در موضوعات مهم اجتماعی، وقوع جرم را کاهش داد.
معاون دادگستری استان زنجان افزود: آگاهی از حقوق شهروندی درباره فرهنگ آپارتمان نشینی، خرید و فروش ملک، فرهنگ رانندگی یا اطلاع از قوانین بانکی، باعث کاهش چشمگیر جرایم رخ داده از جمله کلاهبرداری و نزاع در استان می شود.
مقدمی با اشاره به راه اندازی ستاد مردمی پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان، گفت: این ستاد از همه اقشار مردم برای اشاعه امر به معروف به طور غیر مستقیم دستگاه های اجرایی ثبت نام می کند.
به گزارش ایرنا، مردم پس از عضویت می توانند با مشاهده مشکلات در اجرای قوانین در دستگاه های عمومی این مسئله را به طور مستقیم به قوه قضائیه گزارش کنند.
تاکید این ستاد امر به معروف در سطح جامعه به ویژه نهادهای عمومی به طور 'غیر مستقیم' است.
علاقه مندان می توانند با ثبت نام در سامانه ملی http://sajam.adliran.ir بعد از طی فرآیند مورد تایید مصرح در آیین نامه عضو این ستاد شوند.
۶۰۸۵/۳۲۱۶
خبرنگار: سجاد کریمی *** انتشار دهنده: رویا رفیعی

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 288 بازدید

بازدید دیروز: 17334 بازدید

بازدید کل : 2001893 بازدید

افراد آنلاین: 5 نفر