یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۹
 |  19/ آذر/ 1396 - 4:09
  |   نظرات: بدون نظر
58 بازدید بازدید

کارشناسان سازمان ملل خواستار احترام کامل به حقوق آیت‌الله عیسی قاسم شدند


کارشناسان سازمان ملل خواستار احترام کامل به حقوق آیت‌الله عیسی قاسم شدند

کارشناسان سازمان ملل ضمن استقبال از مراقبت‌های پزشکی برای آیت‌الله شیخ عیسی قاسم خواستار احترام کامل به حقوق وی شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، چهار کارشناس سازمان ملل متحد از بحرین خواستند تا به حقوق رهبر ارشد شیعه، آیت الله شیخ عیسی قاسم ۷۶ ساله، احترام کامل بگذارد.

کارشناسان در بیانیه مشترک اظهار داشتند: “ما از این خبر خوشحال هستیم که دولت بحرین در نهایت به آیت‌الله شیخ عیسی قاسم اجازه رفتن به بیمارستان برای دسترسی به درمان‌های نجات‌بخش را داده است، اما ما نگران این هستیم که او تحت نظارت شدیدتر قرار گیرد.”

کارشناسان گفتند: “ما از مقامات بحرین می‌خواهیم تا به ایشان اجازه ملاقات با بازدید کنندگان داده شود و اطمینان حاصل شود که کارکنان پزشکی بدون هیچ گونه فشاری بتوانند او را درمان کنند و بتواند پس از خروج از بیمارستان، به داروهای لازم دسترسی پیدا کند”. آقای قاسم از ماه ژوئن ۲۰۱۶ از شهروندی بحرین محروم شد و در ماه مه سال ۲۰۱۷ به اتهام موهوم پولشویی در رابطه با خمس، محکوم گردید. او تحت شکنجه واقع شده و بیش از شش ماه است که از شرایط بد جسمانی رنج می برد.

روزی که سلامتی وی در ۲۶ نوامبر ۲۰۱۷ در معرض خطر حیاتی قرار گرفت، ۳ ساعت زمان برد تا برای یک پزشک اجازه ورود به خانه ایشان صادر شد و علی رغم درخواست دکتر برای بستری فوری وی در بیمارستان، یک هفته طول کشید تا وی به بیمارستان منتقل شد.

گزارشگران ویژه اشاره کردند که احترام به حقوق همه افراد بدون تبعیض بر اساس دین یا باور، باعث جلوگیری از درگیری و خشونت می‌شود.

کارشناسان سازمان ملل متحد از “آزار و اذیت سیستماتیک” شیعیان بحرین توسط مقامات و از اینکه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم شهروندی خود را بدون داشتن فرصتی برای دفاع از خود، از دست داده است و در معرض خطر اخراج قرار گرفته، ابراز نگرانی عمیق کردند. در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ آنها از بحرین خواستند تا روند صعودی نقض حقوق بشر خود را پایان دهد.

انتهای پیام



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 8110 بازدید

بازدید دیروز: 18764 بازدید

بازدید کل : 1776804 بازدید

افراد آنلاین: 2 نفر