جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۹
 |  19/ آذر/ 1396 - 12:04
  |   نظرات: بدون نظر
39 بازدید بازدید

دبیرکل سازمان ملل، رهبران جهان را به دفاع از تمامی حقوق بشر خواند


به گزارش ایرنا از مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران در پیام آنتونیو گوترش آمده است:امسال گرامیداشت روز حقوق بشر مصادف است با آغاز جشن های یک ساله پس از گذشت هفت دهه ازتصویب یکی از پر محتوا ترین و فراگیرترین توافقات بین المللی جهان. اعلامیه جهانی حقوق بشر برابری و منزلت هر یک از افراد بشر را برقرار و تصریح می نماید هر دولتی مسئولیت اصلی برای توانمند کردن تمامی مردم خود به منظور بهره مندی ازهمه حقوق و آزادی های غیر قابل انکار به عهده دارد.
دبیرکل سازمان ملل متحد در این پیام تاکید کرده است :همه ما حق آزادانه صحبت کردن و شرکت در تصمیماتی داریم که بر زندگی ما اثر می گذارد. همه ما حق داریم فارغ از هر گونه تبعیض زندگی کنیم. ما حق برآموزش، مراقبت بهداشتی، فرصت های اقتصادی و معیارمتعارف زندگی را داریم. ما حق، برای داشتن زندگی خصوصی و عدالت داریم. این حقوق به همگی ما هر روزه مرتبط است. آنها بنیان جوامع صلح آمیز و توسعه پایدار هستند.
در ادامه این پیام آمد است : از زمان اعلان اعلامیه حقوق بشر در ۱۹۴۸، حقوق بشر یکی از سه ستون سازمان ملل متحد همراه با صلح و توسعه بوده است. درعین اینکه سوء رفتار نسبت به حقوق بشرپس از تصویب آن پایان نیافت، این اعلامیه به تعداد زیادی از مردم برای به دست آوردن آزادی و امنیت کمک کرده است. اعلامیه کمک کرد جلوی تخلفات گرفته شود، عدالت در قبال خطاکاری ها به اجرا درآید همچنین قوانین و تدابیر حقوق بشرملی وبین المللی تقویت گردند.
گوترش در ادامه پیام خود آورده است : با وجود این پیشرفت ها، اصول اساسی اعلامیه جهانی حقوق بشر در تمامی نواحی محک زده می شوند. ما شاهد خصومت فزاینده علیه حقوق بشر و آنانی که از حقوق بشر دفاع می کنند به وسیله افرادی هستیم که از استثمار و تفرقه سود می برند. شاهد تنفر، نابردباری، وحشیگری و سایر جرایم هستیم. این اقدامات همگی ما را به خطر می اندازند.
دبیرکل سازمان ملل تصریح کرده است: اینجانب، در روز حقوق بشرمی خواهم از مدافعان و مروجان حقوق بشر شامل کارکنان سازمان ملل متحد قدردانی می کنم که هرروز و گاه در وضعیت های خطرناک تلاش می کنند تا از حقوق بشر حمایت کنند و هم چنین همه مردم و رهبران را در هرکجا ترغیب می نمایم در دفاع از تمامی حقوق بشر یعنی حقوق مدنی، سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی همچنین ارزش هایی قیام کنند که تاکید برامید های ما برای جهانی منصفانه تر، امن تر و بهتر برای همه دارد.
اجتمام**۲۱۸۱**۱۴۱۸
تنظیم : ناهید حاجی خانی ** ناشر: مریم برزآبادی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
irnaej@
https://t.me/irnaej

انتهای پیام /*



لینک منبع


این مطلب را به اشتراک بگذارید sms whatsapp

آمار بازدید:

بازدید امروز: 17042 بازدید

بازدید دیروز: 14175 بازدید

بازدید کل : 1746081 بازدید

افراد آنلاین: 4 نفر